800
۰

ناوگان حمل و نقل ریلی جنوب شرق کشور آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور از آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل ریلی جنوب شرق و ایستگاه زاهدان برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی خبر داد.
ناوگان حمل و نقل ریلی جنوب شرق کشور آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی
به گزارش شستون؛ مجید ارجونی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، در تشریح این خبر افزود: نصب و راه اندازی تجهیزات پوشش ریلی تلفن همراه اول در 6 سایت پس از امضای تفاهم نامه با مخابرات، انجام بازدیدهای بهداشتی، فنی و عملکردی از رستوران های تهیه غذای قطارها، غرفه های فروش مواد غذایی، سالن ها، نمازخانه ها و....با همکاری مرکز بهداشت شهرستان زاهدان، ستادهای پشتیبانی راه آهن و ناظران اداره کل جنوب شرق از جمله این اقدامات است.

وی از جمله اقدامات شاخص نظارتی در این ایام را بازدید روزانه از قطارهای مسافربری در مبدا زاهدان، برنامه ریزی جهت بازدید محسوس و نامحسوس در سیر قطار و ثبت موارد در سامانه سجا راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بازدید از آژانس های فروش بلیط و تعیین لیست کشیک آژانس ها و ثبت موارد در سامانه آژانس های راه آهن عنوان کرد و گفت: استرداد بلیت و انطباق مشخصات صادره با کارت شناسایی مراجعین، نظارت مستمر بر نظافت کلیه اماکن ایستگاهی، اعلام رفع نقص طبق چک لیست روزانه و نظارت بر کلیه موارد مربوط به حقوق مسافرین و مقررات ایستگاه و قطارها از دیگر اقدامات رایج در این بخش است.

وی با بیان اینکه تعویض پتو ها، ملحفه ها، ساک های پتو، فرش های کوپه ها، پرده ها و ... قطارهای مسافربری برای سال جدید و شستشو کلیه ملحفه ها و پتوها  و اضافه کردن روبالشی های یک بار مصرف جدید و نظافت پس از هر سیر صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: بهسازی فضاهای ایستگاهی، محوطه ها، نمازخانه ها از جمله سیستم های روشنایی و سرمایشی، نصب تابلوهای راهنما، ساعت های ایستگاهی، رنگ آمیزی نمازخانه ها و ایستگاه ها، فضای سبز، تهیه گلدان های ایستگاهی، آمادسازی چرخ های حمل بار مسافر، مرمت سرویس های بهداشتی، ترمیم و تعویض صندلی های ایستگاهی معیوب، آمادگی کیوسک اطلاع رسانی، دستگاه اتوماتیک واکس کفش، بهسازی آب نما و پخش کلیپ های مناسبتی در تلویزیون های شهری از دیگر اقدامات صورت گرفته برای این ایام است.
 
بنا بر اعلام ارجونی، کنترل وضعیت کمی و کیفی کلیه ادوات و تجهیزات ایمنی، فنی، کنترلی، و ... در قطارها و وسایل همراه مامورین موظف اعزامی قطارها با حساسیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور از برپایی سفره هفت سین، هماهنگی با سازمان های شهری از جمله اورژانس و تاکسیرانی جهت همکاری در ارائه مطلوب خدمات به مسافرین نوروزی، اجرای موسیقی محلی و توزیع کلوچه و شیرینی در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: امکانات رفاهی و خدماتی داخل سالن و محوطه ایستگاه مسافری از قبیل ایستگاه مطالعه و دیگر امکانات سمعیی و بصری متناسب با تعداد مسافران تدارک دیده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکیدات لازم به آژانس های فروش بلیت در زمینه برخورد صحیح و ارائه اطلاعات صحیح به مسافرین، رعایت مقررات صدور بلیت صورت گرفته و سامانه صدای مسافر راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شماره تماس 0215149 به صورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات، شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران در ایستگاه ها و طول سیر قطار است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 13688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *