800
۰
دبیر انجمن مردم نهاد شهروند پوپای امروز و جوان فعال سراوانی:

بیکاری عامل سوق داده شدن جوانان به سمت قلیان سراها/ تشکیل اتاق فکر خواسته جوانان از مسئولین شهرستان است

دبیر انجمن شهروند پویای امروز و جوان فعال سراوانی گفت: خواسته جوانان شهرستان تشکیل اتاق مشاوران جوان است تا جوانان بتواند در جلسات شورای اداری شهرستان شرکت کنند و برای شهر خود تصمیم بگیرند.
بیکاری عامل سوق داده شدن جوانان به سمت قلیان سراها/ تشکیل اتاق فکر خواسته جوانان از مسئولین شهرستان است
به گزارش شستون، عمران بلوچ سرجو دانشجوی  رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور سراوان و دبیر انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز، همچنین مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری سید الانبیا، نماینده دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز سراوان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: دبیر هئیت دومیدانی شهرستان سراوان نیز می باشد که در مسابقات دو های سرعت و استقامت استان سیستان و بلوچستان قهرمان استان شده است.

وی  دبیر خانه هلال روستای غفوراباد ، مدیر کتابخانه عمومی سید الانبیا، مسول خانه ورزش روستایی غفوراباد و  مدیر مسول نشریه رسالت را از دیگر فعالیت های خود عنوان کرد که در شهرستان در حال فعالیت است.

این جوان فعال سراوانی در خصوص مشکلات جوانان در شهرستان، اذعان کرد: نبود شغل مناسب برای جوانان و نداشتن آینده کاری و امید به خصوص در میان دانشجویان از مهم ترین دغدغه های جوانان است.

بلوچ در ادامه خاطر نشان کرد: کمبود فضاها و امکانات تفریحی، فرهنگی، علمی، ورزشی مانند پارک های مناسب، خانه های  فرهنگ،  پیست موتور سواری، سالن و چمن های مصنوعی داخل روستاها از دیگر مشکلات حوزه جوانان محسوب می شود.

وی در تکمیل مطلب فوق، گفت: کمبود مشکلات ذکر شده و امکانات  نا کافی در شهرستان باعث شده تا جوانان به سمت قلیون سرا ها و مکان های نا مناسب سوق داده شوند و وقت خود را تلف کنند.

دبیر انجمن شهروند پویای امروز و جوان فعال سراوانی تصریح کرد: در بسیاری از مکان های نامناسب که دامنگیر جوانان شهرستان شده، بسیاری از جوانان در همین مکان ها گرفتار اعتیاد می شوند و جامعه رو فلج می کنند.

بلوچ افزود: خواسته ما جوانان سراوانی از مسولین این است که از جوان و نیروی جوانی در ادارات به عنوان مشاور و عضو افتخاری  استفاده کنند و هر اداره یا ارگان دولتی یک یا چند جوان را زیر بال و پر خود بگیرد چرا که جوانان نیروی متحرک جامعه هستند.

وی یادآور شد: برای جوانان  همایش ها و کارگاه های آموزشی  در خصوص کار آفرینی و کسب و کار های جدید و پویا برگزار شود تا جوانان با این مشاغل آشنا شوند و به سمت چنین مشاغل روی آورند.

دبیر انجمن شهروند پویای امروز و جوان فعال سراوانی یکی دیگر از خواسته های جوانان شهرستان را تشکیل  اتاق مشاوران جوان عنوان کرد تا جوانان بتواند در جلسات شورای اداری شهرستان شرکت کنند و برای شهر خود تصمیم بگیرند.

بلوچ علت ازدواج نکردن جوانان را نداشتن شغل مناسب و نبود مسکن، بالا رفتن مهریه ها و بالا رفتن سطح توقعات دختران و پسران دانست و ادامه داد: خود مجرد و در حال تحصیل است‌.

وی در پایان نبود شغل مناسب،مسکن و همچنین نداشتن آگاهی کافی در خصوص ازدواج و بالا رفتن توقعات را از دیگر مشکلات پیش رو جوانان برای ازدواج برشمرد.

انتهای پیام/
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 13959
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *