800
۰
رئیس محیط زیست سراوان:

روز جهانی زمین پاک نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست است

در سراسر دنیا به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و محیطی که در آن زندگی بشری رو به رشد و بالندگی می رسد است.
روز جهانی زمین پاک  نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست است
موسی دهقان نژاد در گفت و گو با شستون اظهار کرد: زمین را می توان سیاره مادر دانست، این مادر مهربان ازابتدای زندگی تا آخرین لحظات عمر همراه ما است.

 وی افزود: زمین در هرجا و هر زمان حاضر است تا همه چیز خود را در اختیار موجودات قرار دهد.

 رئیس اداره محیط زیست سراوان با بیان اینکه زمین بخشش بی پایان دارد و هیچ گاه در ازای داده های خود چیزی  طلب نمی کند، ادامه داد: آیا تا به حال پای درد دل های زمین نشسته ایم؟ می دانید درونش چه می گذرد و چه درد هایی دارد؟ اصلا حالش خوب است یا اینکه آنقدر آزرده خاطرش کرده ایم که وجودش به درد آمده؟

دهقان نژاد گفت: روز جهانی زمین پاک در سراسر دنیا به عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و محیطی که در آن زندگی بشری رو به رشد و بالندگی می رسد، است که این روز فرصتی مغتنم برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده نگر می باشد.

 وی خاطر نشان کرد: روز دوم اردیبهشت برابر با 22 آوریل روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده، باشد که این روز یادآور نیاز انسان ها به داشتن آسمان آبی و زمینی پاک باشد.

رئیس اداره محیط زیست سراوان در خصوص کمک هایی که انسان ها می توانند به مادر تمامی موجودات یعنی زمین انجام دهند، اذعان کرد: برای کمک به سیاره زمین می توان از محصولات پلاستیکی کمتر استفاده کرد، همچنین استفاده بهینه و مجدد از وسایل دور ریختنی، صرفه جویی در انرژی های زمین، تفکیک زباله های خانگی در مبدأ، استفاده از گل و گیاه در فضای خانه و محل کار و استفاده بهینه از انرژی های پاک داشته باشیم.

دهقان نژاد تصریح کرد: می توان به جای استفاده از محصولات پلاستکی از پاکت های کاغذی استفاده کرد و همچنین با ایده های خلاقانه از بطری های پلاستیکی و دور ریختنی به تزئین منازل بپردازیم.

 وی با اشاره به اینکه می توان از وسایل دور ریختنی در تزئین و ساخت دکوراسیون با کاغذ های کادوئی دور ریختنی بهره برد، افزود: تفکیک زباله ها  بهترین کمک به طبیعت، محیط زیست و پرسنل شهرداری است.

 رئیس اداره محیط زیست سراوان یاد آور شد: صرفه جویی در انرژی های زمین  شامل صرفه جویی در مصرف آب، برق و سوخت های فسیلی است.

دهقان نژاد اظهار کرد:  صرفه جویی در مواد غذایی مصرفی برای کاهش دور ریز، صرفه جویی در خرید شوینده های شیمیایی، استفاده از انرژی های پاک برای جلوگیری از ائتلاف آنها، استفاده از گیاهان پیچکی که تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منازل نیز هستند می تواند به سیاره زمین کمک کند.

وی اضافه کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان ها توصیه می شود چرا که هم ارزان تر، دائمی و بی خطر است.

ریس اداره محیط زیست سراوان در پایان با بیان اینکه آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که بدون مهربانی این سیاره چه بر سر ماه خواهد آمد؟ چگونه می توانیم بدون منابع زمین زندگی کنیم و چه سرنوشتنی در انتظار ماست، گفت: پس بیاییم از این سیاره خاکی که به عنوان مادر خطاب می شود، استفاده صحیح و بهینه از آن داشته باشیم.


 انتهای پیام/الف.د 
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 13977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *