800
۰
کارشناس مسائل سیاسی:

خلیج فارس یکی از نمادهای ملی کشور است/ آمریکا به دنبال تضعیف هویت ملی ایران برای راضی نگه داشتن عربستان

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خلیج فارس یکی از نماد های ملی کشور است، گفت: آمریکا با تضعیف نماد و هویت های ملی ایران به دنبال راضی نگه داشتن عربستان است.
خلیج فارس یکی از نمادهای ملی کشور است/ آمریکا به دنبال تضعیف هویت ملی ایران برای راضی نگه داشتن عربستان
ضیاء خزایی در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که کشور به نوعی تحت  محاصره هم قرار گرفته، اذعان کرد: تضعیف هویت ملی مردم ایران یک خطر بسیار بزرگی است و در واقع نادیده گرفتن نماد های ملی ایران شدت می گیرد مانند خلیج فارس و بزرگان کشور که توسط برخی از کشورها  مصادره شده اند.
 
 وی با توجه به اینکه خلیج فارس یکی از نمادها و هویت های ملی ایران است، افزود: باید سعی کنیم هویت ملی را در جوانان تقویت کنیم، صحبت از منافع  و هویت ملی که می شود  در واقع همان منافع و مصالح عموم مردم است.
 
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه به جای اینکه به فکر منافع شخصی باشیم بهتر است به فکر تأمین مصالح عموم مردم ایران باشیم، ادامه داد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه  بحث مصالح عمومی را به عنوان یکی از معیار های حکومت خوب قلمداد می کند.
 
خزایی گفت: بنابراین اگر هویت ملی ما ضعیف  باشد، یکی از خطر هایی که تقویت می شود، قوم گرایی است.
 
وی  با بیان اینکه اگر هویت ملی تقویت نشود،  تجزیه طلبی رونق پیدا می کند، خاطر نشان کرد: از طرف دیگربا کشور های عربی که نماد های ملی کشور را زیر پای می گذارند باید برخورد جدی با آنها انجام شود چرا که با وجود اینکه دریای عمان در واقع دریای مکران بوده، اما کشور ایران به اسم هایی که در نقشه ها درج شده احترام گذاشته شده است.
 
کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: باید هوشیار باشیم چرا که دشمن از هر طریقی  قصد دارد هویت ملی جوانان و نماد های ملی را تضعیف کند.
 
خزایی با بیان اینکه منشأ توسعه اقتصادی حب به وطن است، تصریح کرد: اگر کسی کشور خود را دوست نداشته باشد هرگز به فکر توسعه نخواهد بود.
 
وی یادآور شد: برخی ها از لفظ خلیج و یا خلیج عربی استفاده که می کنند که کار درستی نیست که توصیه می شود باید در این خصوص بسیار حساس و هوشیار باشیم چرا که خلیج فارس یک نماد و هویت ملی کشور است.
 
 کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: آمریکا با دشمنی آشکار با جمهوری اسلامی ایران روی آورده و می داند برای اینکه بتواند به راحتی به ایران غلبه کند، نماد های ملی ایران را تضعیف کند.
 
خزایی در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: آمریکا با این اقدام می خواهد عربستان را راضی نگه دارد و همبستگی ملت شریف ایران را تضعیف کند که راحت تر بتوانند به ایران غلبه پیدا کنند.


انتهای پیام/الف.د
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 14044
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *