800
۰
​سفیر سابق ایران در افغانستان:

بدعهدی آمریکا در قبال برجام باید در تاریخ سازمان ملل ثبت شود/ بازشدن دست ایران برای هرگونه اقدام متقابل برجامی

سفیر سابق ایران در افغانستان گفت: رئیس جمهور ایران باید نامه ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل بنویسد تا پایبندی کشور به تعهدات خود و بدعهدی آمریکا به توافق بین المللی برجام در تاریخ دنیا به ثبت برسد.
بدعهدی آمریکا در قبال برجام باید در تاریخ سازمان ملل ثبت شود/ بازشدن دست ایران برای هرگونه اقدام متقابل برجامی
به گزارش شستون؛ فداحسین مالکی در گفتگو با عصرهامون گفت: نامه حسن روحانی رئیس جمهور ایران بسیار دیر انجام شد و باید از همان ابتدای مشاهده بدعهدی آمریکا در قبال برجام، استراتژی خاص خود را تعیین می کردیم اما این کار انجام نشد و به اروپائی ها واگذار کردیم که آنها نیز متاسفانه بعد از حدود 2 سال هیچ اقدام مثبتی انجام نداده اند.

وی افزود: برخی از کشورهای اروپایی عضو برجام نیز دوپهلو عمل کرده و در اجرای دقیق مفاد برجام موضع شفاف نگرفتند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد: ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ابتکار و نبوغ جوانان کشور حتی اگر در سخت ترین تحریم های نفتی و پتروشیمی و... قرار بگیرد باز هم می تواند راه گریز خود را پیدا کرده و همچون گذشته با اقتدار مسیر پیشرفت و توسعه را طی کند و این نگاه باید در دولت مردان ما تقویت شود.

به گفته مالکی؛ اگر از همان ابتدای بدعهدی آمریکا استراتژی خود را تعیین می کردیم امروز تحریم های آمریکا کمترین اثر را بر وضعیت ما نداشت و این مهلت 60 روزه باید مورد توجه کشورهای عضو برجام قرار بگیرد.

سفیر سابق ایران در افغانستان تاکید کرد: نزدیک به دو سال است که اروپایی ها و آمریکا بدعهدی کرده و به تعهدات خود پایبند نبوده اند اما امروز روز عمل است و نباید زمان را از دست داد و در این ماجرا نیز ملت، دولت و ارکان نظام در کنار یکدیگر خواهند بود و از این گردنه نیز عبور خواهیم کرد.

مالکی تصریح کرد: نامه رئیس جمهور بیان بدعهدی اروپائی ها بود بدین معنی که ما از شما انتظار عمل داشتیم اما شما بی عمل بودید و در برابر زیاده خواهی آمریکا ایستادگی نکرده و مجامع بین المللی را بر علیه آمریکا و همسو با ایران نکردید.

وی ادامه داد: امروز دست ایران برای هرگونه اقدام باز است و پیشنهاد می کنم که رئیس جمهور اتمام حجت کامل خود را با سازمان ملل داشته باشد و با ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل پایبندی ایران به تعهدات خود و بدعهدی آمریکا را در تاریخ به ثبت برساند و دنیا بداند از امروز هر اتفاقی که بیفتد جمهوری اسلامی ایران پاسخگو نخواهد بود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 14152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *