800
۰

انتفاع یک طرفه از برجام قابل قبول نیست/ مماشات و سازش چیزی به حق ایران اضافه نمی کند

یک کارشناس سیاسی ضمن حمایت از اظهارات رييس جمهور درباره اقدام متقابل در قبال برجام گفت: انتفاع یک طرفه از برجام با هیچ منطق حداقلی سازگار نیست و اروپا اروپا باید مهلت 60 روزه ایران را جدی بگیرد.
انتفاع یک طرفه از برجام قابل قبول نیست/ مماشات و سازش چیزی به حق ایران اضافه نمی کند
به گزارش شستون؛ یعقوب کریمی در گفتگو با عصرهامون، گفت: این اقدام، حداقل پاسخی بود که جمهوری اسلامی ایران در قبال سیاست بی نتیجه آمریکا یعنی فشار حداکثری و بدعهدی های مکرر این کشور از زمان توافق هسته ای می توانست به آن ها بدهد؛ صحبت های ریاست محترم جمهور مبنی بر قابل مذاکره نبودن برجام و تعلیق بخشی از تعهدات یک پیام عملی به غرب است تا متوجه باشد اتفاقاتی عملی و جدی درباره برجام در حال رخ دادن است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از رییس جمهور برای تحقق مطالباتش از اروپایی ها ادامه داد: اصل واکنش دولت با تاخیر اما قابل تقدیر است. ایران باید خیلی زودتر از اینها در این خصوص تصمیم گیری می کرد. مماشات و سازش چیزی را به حق ما اضافه نخواهد کرد. این حرکت و اقدامی عملی بود که به غرب و امریکا نشان می دهد ایران تصمیم به فاصله گرفتن از برجام دارد.

کریمی افزود: جمهوری اسلامی با صعه صدر و اعطای فرصت کافی به اتحادیه اروپا جهت انجام تعهدات پذیرفته شده در توافق هسته ای، حسن نیت و پایبندی تمام و کمال خود را ثابت کرد، اما طرف های اروپایی برخلاف وعده های داده شده درباره راه اندازی کانال مالی، اقدام عملی انجام نداده اند.

وی خاطرنشان کرد: بند 36 و 37 توافق هسته ای به هریک از طرفین اجازه می دهد در صورت بدعهدی طرف یا طرفین مقابل در انجام تعهدات با اعلام شکایت به کمیسیون مشترک و شورای امنیت مورد را پیگیری کند و در صورت عدم دریافت پاسخ روشن، از برخی یا کل تعهدات توافق شده خارج شود.

وی با بیان اینکه اروپا باید بداند که انتفاع یک طرفه از برجام با هیچ منطقی سازگار نیست تصریح کرد: اتحادیه اروپا فرصت زیاد 60 روزه خود را جدی بگیرد و به تعهدات خود عمل کند. آنها باید بدانند امنیت نتیجه سینه سپر کردن ایران است. اگر اروپا بخواهد همان راه آمریکا را برود و تصمیم روشنی نگیرد، ماندن در برجام برای ما توجیهی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 14153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *