800
۰
امام جمعه اهل سنت سراوان:

بیکاری عامل روی آوردن مردم به سوختبری/ مرز نعمت و فرصتی برای شکوفایی و توسعه شهرستان سراوان

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: مرز نعمت و فرصتی برای شکوفایی و توسعه شهرستان سراوان، استان و کشور است که با نظارت و برنامه ریزی صحیح می تواند برای مردم و دولت مثمر ثمر باشد.
بیکاری عامل روی آوردن مردم به سوختبری/ مرز نعمت و فرصتی برای شکوفایی و توسعه شهرستان سراوان
مولوی سید عبدالصمد ساداتی در گفت و گو با شستون اذعان کرد: بیکاری بسیاری از مردم استان سیستان و بلوچستان را وادار به سوختبری کرده که علاوه از آسیب هایی که به خودشان وارد می شود برای دیگر افراد جامعه ایجاد رعب و وحشت کرده و خطر آفرین شده است.

وی افزود: حل این معضل با ایجاد شغل های جایگزین، ساماندهی سوختبری و شفاف سازی درآمدهای حاصل از مرز جهت اختصاص به مردم و توسعه این منطقه  است در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت و با بالا بردن نرخ سوخت و مبارزه با خرده فروشان که منبع امرار معاش بسیاری از مردم است مشکلات حل نمی شود بلکه ناهنجاری های دیگری به بار می آورد.

سهم عموم مردم سراوان از مرز حوادث ناگوار است
امام‌ جمعه اهل سنت شهرستان سراوان سهم عموم مردم از نعمت مرز در این استان را حوادث تلخ عنوان و ادامه داد: بیشترین نفع برای کسانی است که روزانه سوخت را از مرز سراوان با تانکر به آن سوی مرز می برند و درآمد حاصل از فروش دولتی سوخت که بنام مرزنشینان است و موارد دیگر از درآمد تجارت مرزی  شفاف سازی نشده است.

مولوی ساداتی با بیان اینکه برای زیرساخت بازارچه های مرزی هزینه ای نمی شود و فقط اسم بازارچه را یدک می کشد، ورود مراجع قضایی به این موضوع و برخورد قاطعانه خواست مردم و موجب رضایتمندی بیشتر آنان برشمرد.

وی با توجه به اینکه کسانی که برای امرار معاش و گذران زندگی به  ناچار چند گالن سوخت حمل می کنند قاچاقچی نیستند، گفت:  بلکه آنهایی قاچاقچی هستند  که با استفاده از رانت و روابط نامشروع در آمد میلیاردی از مرز دارند، همانگونه که رهبر معظم انقلاب و آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه به مسئولان تاکید کردند منظور از مبارزه با قاچاق با خرده فروشان نیست بلکه با آنهایی است به صورت گسترده مشغول و به معنای واقعی کار قاچاق انجام می دهند و جلوی آنها باید گرفته شود.

عدم ایجاد شغل توسط دولتمردان علت روی آوردن مردم به سوختبری
امام جمعه اهل سنت سراوان خاطر نشان کرد: مرز نعمت و فرصتی برای شکوفایی و توسعه شهرستان سراوان، استان و کشور است که با نظارت و برنامه ریزی صحیح می تواند برای مردم و دولت مثمر ثمر باشد.

مولوی ساداتی با بیان اینکه آیا شفاف سازی فروش سهمیه سوخت مرز نشینان سراوان و مصرف سود حاصله خانوارها پرداخت شده یا خیر؟، گفت: مرز  یک فرصت است اما در حال حاضر برای عموم مردم، شهرستان و کشور خسارت به بار آورده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولتمردان برای مردم شغل ایجاد می کردند، سوختبران این همه سختی و مشقت را تحمل نمی کردند و جان خود را به خطر نمی انداختند، این مسائل بارها عنوان شده و انتظار می رود متولیان امر اقدام قاطعانه انجام دهند.

 انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 14246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *