800
۰

نداشتن حق انتخاب و ازدواج در سن پایین دغدغه مهم دختران در سراوان

یکی از دختران بخش جالق گفت: ازدواج دختران در سنین پایین و نداشتن حق انتخاب و تصمیم گیری برای زندگی خود تقریبا در این منطقه رواج یافته که به یکی از مهم ترین و اساسی ترین معضلات دختران تبدیل شده است.
نداشتن حق انتخاب و ازدواج در سن پایین دغدغه مهم  دختران در سراوان
به گزارش شستون، به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، این پایگاه خبری مهم ترین معضلات و مشکلات دختران شهرستان سراوان را در قالب گفت و گو منتشر کرد.

ن. امامی یکی از دختران بخش جالق در گفت و گو با شستون یکی از مشکلات اساسی و مهم دختران در این منطقه را ازدواج زود هنگام دانست و بیان کرد: ازدواج دختران در سنین پایین و نداشتن حق انتخاب و تصمیم گیری برای زندگی، تقریبا در این منطقه رواج یافته که به یکی از مهم ترین و اساسی ترین معضلات دختران تبدیل شده است.

 وی گفت: با توجه به اینکه بخش جالق فاصله چندانی با مرز کشور پاکستان ندارد و مشاهده برخی از فرهنگ های آن کشور در این منطقه، متأسفانه دختران به استعمال قلیان رغبت بیشتری پیدا کرده اند که در حال حاضر به یک سرگرمی تبدیل شده است.

 این دختر جالقی ادامه داد: از مسئولیان امر که در حوزه فرهنگی و سلامت در حال فعالیت هستند، انتظار می رود با برگزاری کارگاه های آموزشی و آموزش های لازم مقابل این معضل را بگیرند.


رسانه های الکترونیکی عامل ترویج بدحجابی در جامعه
 وی با توجه به پیشرفت الکترونیک وافزایش روز افزون شبکه های اجتماعی، خاطر نشان کرد:  آشنا نبودن با نحوه استفاده از رسانه های الکترونیکی از جمله تلفن همراه آثار مخرب روحی و روانی و آسیب هایی همچون اعتیاد به فضای مجازی، ارتباط با جنس مخالف، پوشش نا مناسب و بد حجابی را  برای دختران بر جای می گذارد.

ن.امامی در ادامه با اشاره به فاصله طولانی بخش جالق با شهر سراوان و مرکز استان تصریح کرد: تردد برای دختران جهت ادامه تحصیل با توجه به افزایش نرخ کرایه ها، مشکلاتی را به وجود آورده که  منجر به ترک تحصیل و یا انصراف از تحصیل دختران شده است.

این دختر جالقی افزود: از مسئولین انتظار می ورد برای اشتغال بانوان در سطح شهر جالق و حمایت از دختران مستعد در زمینه صنایع دستی مانند سوزن دوزی، کریشی و ... ، راه اندازی کلاس های آموزشی ورزشی، احداث پارک و تفرجگاه های خانوادگی و یا ویژه بانوان در این منطقه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.


عرضه قلیان در پارک های سطح شهر به معضل تبدیل شده است
صالحی یکی از بانوان ورزشکار شهرستان سراوان نیز در گفت و گو با شستون از عدم وجود تفرجگاه مناسب برای بانوان ابراز گلایه کرد و گفت: از مسئولین مربوطه انتظار می رود که حداقل پارک ماهکان که ویژه بانوان می باشد را با تجهیز امکانات رفاهی و تفریحی مناسب ساماندهی کنند.

 وی افزود: در اکثر پارک ها و یا تفرجگاه های سطح شهر قلیان عرضه می شود که این خود یک معضل به شمار می رود که امید است با تدابیر لازم این مشکل نیز رفع شود.

این دختر ورزشکار شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان مناسبی جهت پیاده روی بانوان وجود ندارد، اکثر دختران و بانوان شهر در معابر اقدام به پیاده روی می کنند که با مشکلاتی همچون ایجاد مزاحمت توسط برخی از خودروها و یا موتورسیکلت های عبوری مواجه می شوند.

انتهای پیام/ الف.د
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 14669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *