800
۰
امام جمعه اهل سنت مهرستان:

تأخیر در امر ازدواج منجر به پدید آمدن فساد در جامعه می شود/ نقش صدا و سیما در کمرنگ کردن خرده فرهنگ های غربی در مناسبات سنتی

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: برخی از والدین به خاطر زرق و برق دنیوی و امور مادی ازدواج فرزندان خود را به تأخیر می اندازند که تأخیر در امر ازدواج منجر به پدیدار شدن فساد در جامعه می شود.
تأخیر در امر ازدواج منجر به پدید آمدن فساد در جامعه می شود/ نقش صدا و سیما در کمرنگ کردن خرده فرهنگ های غربی در مناسبات سنتی
مولوی عبدالخالق حسین زهی در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ازدواج دستور الهی است، بیان کرد: برخی ها در این برهه از زمان به دلیل زرق و برق دنیا، ازدواج فرزندان خود را به تأخیر می اندازند که این خود موجب پدید آمدن فساد در جامعه می شود.

وی افزود: اگر از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگو بپذیریم، امام علی (ع) زره خود را به عنوان مهریه به حضرت فاطمه (س) داد و رسول اکرم (ص) نیز برای این پیوند آسمانی به هیچ وجه به امام علی (ع) سختگیری نکرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان ادامه داد: حاصل ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در کمال سادگی، متولد شدن فرزندانی است که تا این زمان دنیا به آنها افتخار می کند.

مولوی حسین زهی ضمن توصیه به والدین به آسان گرفتن در امر ازدواج، خاطر نشان کرد: از والدین انتظار می رود با برنامه ریزی  درست و به موقع زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم کنند.

 وی با اشاره به ورود خرده فرهنگ های غربی در مراسمات ازدواج، تصریح کرد:  می طلبد  صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و  اسلامی برنامه های مختلفی را به نمایش بگذارد تا برخی ها زرق و برق غربی را کنار بگذارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان با بیان تأثیر صدا و سیما در کاهش ترویج سبک و فرهنگ های غربی در مراسمات ازدواج، اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران برای ترویج فرهنگ اسلامی در ایران شکل گرفت پس از یک جامعه اسلامی انتظار می رود که تمای به مراسمات غربی در امر ازدواج  با برنامه ریزی مناسب والدین و متولیان فرهنگی کاهش یابد.

انتهای پیام/
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 14889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *