مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

برگزاری اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سیستان و بلوچستان

13 مرداد 1398 ساعت 11:55

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از برگزاری 2 اجلاس مهم در استان خبر داد و گفت: اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در استان در سال 99 برگزار می شود.


بهگزارش شستون؛ علیرضا جلال زایی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، در خصوص وضعیت سفرهای داخلی و خارجی به استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال تا کنون تعداد یک میلیون و 957 هزار و 797 نفر از شهرهای مختلف کشور و تعداد 107 هزار و 952 نفر گردشگر خارجی وارد استان شده اند.
 
وی ادامه داد: نظر به اهمیت و توسعه صنعت گردشگری در استان سیستان و بلوچستان با استان های همجوار مثل استان های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، هرمزگان، خراسان شمالی و رضوی کارهای مشترکی در حال انجام است من الجمله کمپین گردشگری که با وسعت و مقیاس زیادی دارد کار می کند.
 
وی با بیان اینکه از جمله این کارکرد ها می توانیم به برگزاری هفته های فرهنگی اشاره کنیم، اضافه کرد: هفته فرهنگی استان در چند وقت اینده در استان یزد و خراسان شمالی با اولویت برگزار می شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: درحال کار روی دفاتر اطلاع رسانی و آژانس ها هستیم تا نه تنها نقش این بخش را در ارزان سازی سفر پر رنگ تر کنیم بلکه حضور گردشگران در استان هدفمند و برنامه ریزی شده شود.
 
جلال زایی خاطر نشان کرد: اگر سفر و مبنای سفر در بحث گردشگری پایدار شکل بگیرد باید از طریق ارزان سازی شکل بگیرد چرا که هیچ گردشگر و بازدید کننده ای با بلیط 900 هزار تومانی در بحث پروازها اغنا نمی شود تا به استان ورود کند.
 
وی ادامه داد: با رایزنی های زیادی که با جامعه هتل داران ، دفاتر اطلاع رسانی و گردشگری و دولت (شرف بافی وعابد زاده رئیس  سازمان هواپیمایی کشور) داشتیم در بحث بلیط ها و آژانس ها در حال پیگیری هستیم.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم از طریق استانداری و سایر دستگاه های اجرایی تمهیداتی جهت ارزان سازی سفر انجام شود، افزود: در حال حاضر مسافران و گردشگران زیادی از طریق ریلی و جاده ای به استان ورود می کنند با این حال نیاز است تا بخش پروازها نیز برای ورود مسافران ارزان سازی شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از دیگر اقدامات این اداره را پیگیری برای بلیط های قطار استان را عنوان کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا شرایطی فراهم شود تا مسافرانی که اقدام به تهیه بلیط قطار می کنند با یک بلیط بتوانند به استان هایی که در مسیرشان است بازدید داشته باشند و دوباره با همان بلیط اقدام به ادامه سفر کنند.
 
این مسئول همچنین از برگزاری اولین اجلاس فرهنگ گردشگری ساحل نشینان کشور و اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در استان در سال 99 خبر داد و اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان با یک سوم مردم دنیا از طریق اقیانوس هند هم مرز است بنابراین وزرای گردشگری همه کشورهایی که در حاشیه اقیانوس هند سکونت دارند را برای سال 1399 برنامه ریزی کردیم تا دعوت نماییم که امیدواریم همه دستگاه های اجرایی ما را در این راستا حمایت تا این اندیشه عملیاتی شده و این اقدام باعث توسعه زیر ساخت های استان شود.
 
وی در پایان از رزرو کلبه های بوم گردی سیستان توسط 11 گردشگر خارجی (کشورهای لهستان و سوئد) برای مهرماه  خبر داد.
انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 14915

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/14915/برگزاری-اولین-اجلاس-وزرای-گردشگری-کشورهای-حاشیه-اقیانوس-هند-سیستان-بلوچستان

شستون
  https://shastoon.ir