800
۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان خبرداد

افزایش3هزارتنی ظرفیت سردخانه های خرما در سراوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان گفت: از ابتدای سال جاری با آغاز عملیات اجرایی ساخت دو واحد سردخانه در این شهرستان سه هزار تن ظرفیت سردخانه خرمای شهرستان افزایش می یابد.
افزایش3هزارتنی ظرفیت سردخانه های خرما در سراوان
به گزارش شستون؛ شیرزاد کمالی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90درصدی  سرد خانه های در حال ساخت افزود: جهت اجرای این دو واحد سردخانه 48میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است.

وی با توجه به ظرفیت تولید خرما در سراوان، توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی خرما را ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر از سطح 11هزار و280 هکتار نخلستان های دیم و آبی شهرستان بیش از 38 هزار و 170 تن انواع خرما برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.          
   
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان بیان کرد: تعداد 11 واحد سردخانه فعال تحت پوشش جهاد كشاورزی در شهرستان با ظرفيت 18 هزار و 640 تن شامل (6 هزار و 200 تن سردخانه و فضای انبارداری و  سه هزار و 800 تن فراوری و 8 هزار و 640 تن بسته بندی) مشغول به فعاليت مي باشند که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا ظرفیت این واحدها به 21 هزار و 640 تن خواهد رسید.

شایان ذکر است از دو واحد سردخانه در حال ساخت  در سراوان، یک واحد با ظرفیت  هزار و 500 تن در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 14975
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *