800
۰
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان:

بهره مندی روستائیان از مزایای تشکیل صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی/زمینه اشتغال 130 نفر فراهم شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: روستاها و مناطق کم برخوردار استان از مزایای تشکیل صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی بهره مند شدند.
بهره مندی روستائیان از مزایای تشکیل صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی/زمینه اشتغال 130 نفر فراهم شد
به گزارش شستون؛ علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به بهره مند روستائیان از مزایای تشکیل صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی افزود: قریب به یکسال و اندی از راه اندازی این صندوق ها در روستاهای استان زمان می گذرد که مردم از مزایای آن بهره می برند.

وی بیان کرد: هم اکنون قریب به 912 صندوق در روستاهای استان تشکیل شده که بسیج سازندگی به عنوان تسهیلگر و آموزش دهنده و راهنما در این زمینه ورود کرده؛ این صندوق ها کاملا مردمی است و تمام امور از جمله مرحله عضویابی و تعیین گروه ها، واریز اعتبار، پرداخت تسهیلات و ضامن ها  توسط خود مردم انجام می شود.

وی یکی از اهداف تشکیل این صندوق ها را ترویج و فرهنگسازی قرض الحسنه و وام دهی عنوان کرد و گفت: هر صندوقی که اولین چرخه وام خود را شروع کند بسیج سازندگی 10 میلیون تومان به آن اعتبار می دهد که با آن کار کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان آورده مردم در این صندوق ها است و حدود 21 هزار و 677 عضو صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی هستند که از این مبالغ حدود 700 میلیون تومان وام ارائه شده است.

به گفته وی، امید است که با کمک این طرح شاهد گسترش عدالت اجتماعی، رفع محرومیت، ایجاد زمینه مشارکت مردم در پیشرفت روستاها و محله های شهری، تقویت پیوندهای فکری و عاطفی در جامعه و تشکیل تعاونی هایی برای ایجاد "اشتغال پایدار" باشیم.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: در راستای تحقق این اقدام مهم تاکنون زمینه اشتغالزایی برای 130 نفر از افراد جویای کار فراهم شده است.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 15093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *