به دلیل عدم هرس نخیلات و جمع آوری ضایعات؛

آتش به جان نخلستان دهستان ناهوک افتاد/ 5 هزار اصله درخت خرما و پاجوش در آتش سوخت

3 شهريور 1398 ساعت 11:13

مسئول آتش نشانی شهر جالق گفت: در آتش سورزی نخلستان دهستان ناهوک پنج هزار اصله درخت خرما بارور و پاجوش طعمه حریق شدند.


به گزارش شستون، هر از چندگاهی شاهد آتش سوزی های سهمگین و از بین رفتن تعداد زیادی از درختان خرما و مرکبات در دهستان گردشگری ناهوک را شاهد هستیم.
 
هر ساله به ویژه در فصل تابستان در منطقه جالق آتش سوزی در نخلستان ها و باغات رخ می دهد، که با توجه به بی توجهی کشاورزان نسبت به پاکسازی باغات، میزان خسارت دو چندان می شود.
 
 در سال گذشته و در یک اقدام جهادی، بسیجیان این منطقه اقدام به برگزاری اروهای جهادی در راستای کاهش خسارت به کشاورزان کردند که با کمک باغداران منطقه ضایعات و شاخه های خشکیده درختان را جمع آوری و شاخه های اضافه درختان را نیز هرس می کنند.

ملازاده در گفت و گو با شستون بیان کرد: نخلستان دهستان گردشگری ناهوک ساعت 11 ظهر روز گذشته دچار حریق شد که با تلاش آتش نشانان در ساعت 19 حریق اطفاء شد.

 وی با بیان اینکه آتش با سه دستگاه خودرو آتش نشانی مهار شد، افزود: در این حادثه 3 هزار اصله درخت خرما و دو هزار پاجوش طعمه حریق شدند.

 مسئول آتش نشانی جالق خاطر نشان کرد: اکثر کشاورزان اقدام به جمع آوری ضایعات و هرس نخیلات نمی کنند که این امر منجر به ایجاد خسارت های جبران ناپذیر و سنگین می شود.

ملازاده به کشاورزان توصیه کرد تا ضایعات موجود در باغات و شاخه های خشکیده نخیلات را جمع آوری کنند تا مانع از ایجاد خسارت و آتش سوزی های سهمگین در منطقه شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 15162

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/15162/آتش-جان-نخلستان-دهستان-ناهوک-افتاد-5-هزار-اصله-درخت-خرما-پاجوش-سوخت

شستون
  https://shastoon.ir