رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان:

آنفولانزا بیماری حاد ویروسی که از طریق قطرات مایع بدن قابل انتقال است/ سالم ماندن بدن با تغذیه مناسب و ورزش مدام

13 آذر 1398 ساعت 11:25

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان گفت: آنفولانزا بیماری حاد ویروسی است که از طریق قطرات ریز مایع بدن که در هوا پراکنده می شود، قابل انتقال است.


محمد باقر یوسفی رازلیقی در گفت و گو با شستون بیان کرد: آنفولانزا بیماری حاد ویروسی است که از طریق قطرات ریز مایع بدن که می تواند در نتیجه عطسه و سرفه و یا صحبت کردن در هوا پراکنده شوند، قابل انتقال است.

وی سالمندان، کودکان زیر پنج سال، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی، بیماران کلیوی و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی را از جمله افراد در معرض خطر برشمرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان به شهروندان توصیه کرد تا دست های خود را مرتب و با دقت با آب و صابون بشویند، در اماکن عمومی دستان خود را به میله، نرده و دستگیره ها نزنند.

یوسفی رازلیقی در ادامه تصریح کرد: همچنین افراد سالم از وسایل شخصی مثل لیوان به صورت مشترک استفاده نکنند، در مکان های بسته مثل تاکسی صورت خود را با پارچه و یا ماسک بپوشانند و با تغذیه مناسب و ورزش مداوم بدن خود را قوی و سالم نگه دارند.

 وی یادآور شد: افراد در صورت داشتن علایم آنفولانزا از حضور در اجتماع بپرهیزند، اگر مجبور به ترک خانه هستند حتما از ماسک استفاده کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان  خاطر نشان کرد: افراد بیمار هنگام عطسه  و سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرند، یک متر از دیگران فاصله داشته باشند و با آنها دست نداده و روبوسی نکنند و با استراحت و خوردن غذا و مایعات گرم بهبودی خود را تسریع دهند.

یوسفی در پایان گفت: شروع تب به صورت ناگهانی، درد عضلانی، گلو درد، سرفه و آبریزش از بینی از علائم بیماری آنفولانزا است.

 انتهای پیام/
 


کد مطلب: 16262

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/16262/آنفولانزا-بیماری-حاد-ویروسی-طریق-قطرات-مایع-بدن-قابل-انتقال-سالم-ماندن-تغذیه-مناسب-ورزش-مدام

شستون
  https://shastoon.ir