800
۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران:

فعالیت بیش از 28 تعاونی در سیب و سوران/ راه اندازی تعاونی تولید زغال فشرده و علوفه دام از درخت خرما

فرهاد سپاهی از فعالیت 28 تعاونی در شهرستان سیب و سوران خبر داد.
فعالیت بیش از 28 تعاونی در سیب و سوران/ راه اندازی تعاونی تولید زغال فشرده و علوفه دام از درخت خرما
فرهاد سپاهی در گفت و گو با شستون بیان کرد: بیش از 28 تعاونی در شهرستان سیب و سوران در حال فعالیت هستند که حدود 60 درصد از تعاونی ها در اختیار برادران و 40 درصد در اختیار بانوان است.

 وی افزود: اکثر تعاونی ها در سیب و سوران در حوزه تولید، دامپروری، کشلورزی  و خدمات اداری، فنی و مهندسی فعالیت می کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران با اشاره به اینکه تعاونی های مربوط به بانوان در حوزه تولید صنایع دستی،خیاطی، گلدوزی و صنایع وابسته در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: خشکسالی موجب کاهش فعالیت تعاونی ها در این منطقه شده بود اما با تزریق اعتبارات و جذب 6 میلیارد تومان تسهیلات و بارش باران تعاونی ها احیا و فعالیت خود را مجدد آغاز کردند.

سپاهی با توجه به فعالیت 216 نفر در تعاونی های سطح شهرستان سیب و سوران، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه تعاون به صورت طرح کاروزی و با پرداخت حق الزحمه از سوی اداره کار، جذب شده اند.

وی تصریح کرد: افراد جویای کار می توانند در حوزه بهداشت و درمان، ساخت طلا و زیور آلات سنتی، معادن و تولید سرامیک تعاونی تشکیل و مشغول به کار شوند.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران با اشاره به اینکه به تازگی چند جوان جویای کار در حال راه اندازی تعاونی در حوزه خشکبار هستند، اذعان کرد: تسهیلات جهت تولید زغال فشرده و علوفه دام از درخت خرما پرداخت شده و تعدادی از اهالی سیب و سوران مشغول به فعالیت و تولید زغال و علوفه دام هستند.

دهواری با بیان وجود اماکن تاریخی و گردشگری در سیب و سوران، گفت: با توجه به ظرفیت منطقه در حوزه گردشگری و جلساتی که با دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته نوید راه اندازی تعاونی در حوزه گردشگری و جذب توریسم را داد.  
انتهای پیام/
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 16988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *