دبیر انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز خبر داد؛

اعزام تیم سحر سمن شهروند پویای امروز به مناطق سیل زده جنوب استان

22 بهمن 1398 ساعت 12:38

عمران بلوچ سرجو از اعزام تیم سحر (ساماندهی و حمایت روانی ) انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز به مناطق سیل زده جنوب استان خبر داد.



عمران بلوچ سرجو دبیر انجمن مردم نهاد شهروند پویای امروز شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: تیم تخصصی روانشناسی انجمن شهروند پویای امروز با 13 روانشناس به مدت 4 روز (از 15 الی19 بهمن ماه) با همکاری اداره بهزیستی شهرستان سراوان و مشاورین تخصصی  به  مناطق سیل زده جنوب استان اعزام شدند.

وی افزود: به طور معمول در حوادث و بلایا توجه ویژه به بعد سلامت جسمی، اقتصادی و تغذیه ای معطوف و متاسفانه توجه کمتری به بعد روانی افراد آسیب دیده می شود لذا انجمن شهروند پویای امروز جهت انجام حمایت های روانی و اجتماعی در راستای کاهش بلایا، تیم سحر (ساماندهی حمایتهای روانی) را تشکیل، و به منطقه سیل زده اعزام کرد.

دبیر انجمن شهروند پویای امروز شهرستان سراوان گفت: از مهمترین آسیب های روانی در بلایا «آسیب روانی پس از حادثه» می باشد،که می تواند مشکلات روحی روانی را به خصوص برای کودکان به وجود بیاورد و از آنجایی که کودکان و نوجوانان، سرمایه و آینده سازان کشور عزیزمان هستند، سلامت روان آنان در آینده کشور تاثیربسزایی خواهد داشت.

بلوچ سرجو در پایان خاطر نشان کرد:  این برنامه شامل گفتگو و ارائه ی مشاوره  روانی به خانواده های درگیر سیل، ارائه مشاوره تحصیلی و همچنین  توزیع اسباب بازی و انجام بازی های کودکانه بود که به مدت چهار روز انجام می شود.

 انتهای پیام/


کد مطلب: 17161

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/17161/اعزام-تیم-سحر-سمن-شهروند-پویای-امروز-مناطق-سیل-زده-جنوب-استان

شستون
  https://shastoon.ir