800
۱
سلیمی در گفتگو با دانا:

رئیس جمهور معاون اول خود را مسئول کمیته بحران کند/ مدیریت یکپارچه در کشور وجود ندارد

نماینده مردم محلات در مجلس به وضعیت بحرانی کشور با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ستاد ملی وظیفه دارد تا بین دستگاه ها هماهنگی ایجاد کند، اما دیدیم که در خصوص تغییر ساعات کار ادارات تهران چهار بار تصمیم آقایان عوض شد و هر روز یک حرف می زنند و مردم را سردرگم می کنند.
رئیس جمهور معاون اول خود را مسئول کمیته بحران کند/ مدیریت یکپارچه در کشور وجود ندارد
به گزارش شستون؛ «حجت الاسلام علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن بحرانی خواندن وضعیت کشور با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: وزارت کشور و در راس آن دولت متولی اصلی مدیریت بحران در کشور است.
وی با بیان این که مدیریت بحران زیرمجموعه وزارت کشور است، افزود: مردم باید در مقابله با کرونا همکاری کنند؛ از طرف دیگر در کشور مدیریت یکپارچه وجود ندارد. وزیر بهداشت به وزارت صمت نامه می زند و وزیر صمت همکاری نمی کند، همه وزارتخانه ها زیرمجموعه رئیس جمهورند و آقای روحانی باید این مجموعه را با هم هماهنگ کند. هماهنگ کننده دولت کیست؟ آیا غیر از آقای رئیس جمهور است؟
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: یکی از نکاتی که یکی از دولتمردان مطرح کرده است این است که اگر این دولت شخص کارآمدی ندارد، از نیروهای توانمند دولت های قبل استفاده کنند؛ آن ها حاضرند کمک کنند.
سلیمی به لزوم جدی گرفتن مسئله کرونا اشاره کرد و گفت: باید مسئله کرونا را جدی گرفت تا بتوان از این بحران عبور کرد. متاسفانه بحران کرونا تا الآن جدی گرفته نشده است، زیرا تصمیمات عجیب و غریبی گرفته می شود. از یک طرف می گویند مردم به مسافرت نروند اما از طرف دیگر سهمیه بنزین اختصاص می دهند. اگر قرار است مردم سفر نروند، سهمیه بنزین نوروزی را بعد از گذراندن بحران کرونا اخصاص دهند.
وی افزود: به مردم می گویند بهداشت را رعایت کنند اما ملزومات بهداشتی مثل ماسک، الکل، دستکش و... وجود ندارد؛ خب مردم چگونه موارد بهداشتی را رعایت کنند؟
نماینده مردم محلات با تاکید بر این که دولت باید کانون های بحران در کشور را مدیریت کند، بیان داشت: برخی از نقاط به عنوان کانون بحران شناسایی شده است، اگر دولت این کانون ها را مدیریت می کرد قطعاً روند افزایش درگیری با کرونا کاهش پیدا می کرد.
سلیمی در ادامه به لزوم جلوگیری از تجمعات اشاره کرد و گفت: اجتماعات را باید به هر نحوی قطع کرد. در دولت نیز در خصوص نحوه تشکیل اجتماعات، اختلاف است و هر کس حرفی می زند.
وی هماهنگی بین دستگاه های اجرایی را وظیفه ستاد ملی دانست و افزود: ستاد ملی وظیفه دارد تا بین دستگاه ها هماهنگی ایجاد کند، اما دیدیم که در خصوص تغییر ساعات کار ادارات تهران چهار بار تصمیم آقایان عوض شد و هر روز یک حرف می زنند و مردم را سردرگم می کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور باید ترتیبی اتخاذ کند تا آقای جهانگیری مسئولیت کمیته بحران را بر عهده داشته باشد تا همه دستگاه ها مطیع حرف او باشند. الان وزیر یهداشت یک حرفی می زند، وزیر صمت یک حرفی می زند، آقای ربیعی یک حرف و... اینگونه نمی شود این بحران را مدیریت کرد. در حال حاضر با بحران کرونا در کشور مواجه هستیم، اما بحران مدیریت دولت را هم فراموش نخواهیم کرد البته به خاطر کرونا فعلاً سکوت کرده ایم.
سلیمی با بیان این که برخی از استانداران و فرمانداران اصلا مدیر بحران نیستند، گفت: این استانداران و فرمانداران مدیران شیک پوشی هستند که به خاطر حضور در فلان حزب سیاسی و هورا کشیدن در بزنگاه های انتخاباتی، استاندار و یا فرماندار شدند و این افراد نمی توانند بحران را مدیریت کنند.
وی در پایان گفت: دولت به افرادی که در انتخابات برای دولت هورا کشیدند، مسئولیت داده است و به سراغ افراد توانمند و کارآمد نرفته است و همین مسئله برای ما در این ایام مشکل ایجاد کرده است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 17512
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *