800
۰
جانشین مدیر جهاد کشاورزی سراوان:

اکیپ دیده بانی در حال پایش منطقه/ آماده باش کامل کارشناسان فنی جهاد کشاورزی در مبارزه با ملخ های صحرایی

جانشین مدیر جهاد کشاورزی سراوان گفت: در حال حاضر کارشناسان فنی و کارکنان جهاد کشاورزی در حال آماده باش کامل جهت مبارزه با ملخ های صحرایی مهاجر قرار دارند.
اکیپ دیده بانی در حال پایش منطقه/ آماده باش کامل کارشناسان فنی جهاد کشاورزی در مبارزه با ملخ های صحرایی
ایرج رستم زهی جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ملخ هایی که از شب گذشته در سطح شهر سراوان مشاهده شده از نوع ملخ های مهاجر صحرایی نیستند، بیان کرد: ملخ هایی صحرایی در ناهوک و بم پشت گزارش شده که در حال حاضر اکیپ دیده بانی جهاد کشاورزی در حال پایش منطقه است.

 وی با اشاره به لغو مرخصی کارکنان و کارشناسان جهاد کشاورزی، ادامه داد:  سراوان از آن دسته شهرستان هایی نیست که مورد هجوم ملخ هایی صحرایی قرار گیرد اما با این وجود باز هم کارکنان و کارشناسان فنی جهاد کشاورزی در حال آماده باش کامل قرار گرفته اند.

 جانشین مدیر جهاد کشاورزی سراوان خاطر نشان کرد: شهروندان نگران نباشند چرا که ملخ  های مشاهده شده در معابر سراوان، مشکلاتی برای مزارع کشاورزی به وجود نمی آورند.

رستم زهی تصریح کرد:  از لحاظ خودرویی، کارشناسان فنی  و مبارزه با ملخ های صحرایی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

طبق گزارشات ارائه شده مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در شهر سرباز در سطح 2 هزار و 158 هکتار، قصرقند 754 هکتار از نوع پوره، نیکشهر 170 هکتار از نوع ملخ بالدار، کنارک 100 هکتار از نوع ملخ بالدار و فنوج 21 هکتار از نوع ملخ بالدار انجام شده است.

لازم به ذکر است از 15 آبان ماه تا 24 اسفند ماه سال جاری در استان سیستان و بلوچستان سطح مبارزه با ملخ صحرایی در 3 هزار و 363 هکتار که 671 هکتار از نوع بالدار و 2 هزار و 692 هکتار از نوع پوره بوده، انجام شده است.


انتهای پیام/
 
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 17581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *