800
۰
جانشین اداره جهاد کشاورزی سراوان:

سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سراوان به 550 هکتار رسید/ آلوده بودن ملخ ها به کرم و یا ویروس کذب است

ایرج رستم زهی گفت: به تازگی کلیپی از آلوده بودن ملخ های صحرایی به کرم و یا ویروس در شبکه های اجتماعی سراوان منتشر شد که این موضوع کاملا کذب است.
سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سراوان به 550 هکتار رسید/ آلوده بودن ملخ ها به کرم و یا ویروس کذب است
ایرج رستم زهی جانشین اداره جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: در پی هجوم ملخ های صحرایی به مزارع شهرستان سراوان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با تشکیل پنج اکیپ از کارشناسان و کارمندان با هماهنگی فرماندار و دستگاه های اجرایی مبارزه با این آفت را آغاز کرده است.

 وی افزود: تا صبح روز گذشته موفق به مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 550 هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان شده اند که همچنان با پنج دستگاه سمپاش در حال مبارزه هستند.

جانشین اداره جهاد کشاورزی سراوان ادامه داد: از شهروندان تقاضا می شود به محض مشاهده ملخ صحرایی به جهاد کشاورزی و یا سامانه تلفنی 131 امور اراضی  اعلام تا بدون فوت وقت اکیپ های جهاد کشاورزی جهت مبارزه با این آفت به منطقه اعزام شوند.


شهروندان از چرای دام در زمان سمپاشی خود داری کنند
 رستم زهی تصریح کرد: از طریق بخشداران و شوراهای منطقه به مردم اعلام شده در زمان سمپاشی مزارع که توسط جهاد کشاورزی جهت مبارزه با ملخ صحرایی در حال انجام است، از چرای دام ها خود داری کنند.

وی با اشاره به کلیپ منتشر شده در گروه های واتساپی شهرستان مبنی بر وجود ویروس از طریق کرم در داخل بدن ملخ صحرایی در سراوان، گفت:  وجود ویروس و یا کرم در ملخ های صحرایی کاملا کذب است، و کرمی که در فیلم منتشر شده مشاهده می شود خود یک نوع مبارزه بیولوژیکی مقابل ملخ صحرایی انجام می دهد و به هیچ عنوان آلوده به ویروس نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ گونه خسارتی به مزارع شهرستان وارد نشده است، خاطر نشان کرد: تا این لحظه مبارزه با ملخ صحرایی در شهر گشت و برخی دیگر از مناطق شهرستان سراوان انجام شده است.

 انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 17854
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *