800
۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پروژه های عمرانی بزرگترین بندر اقیانوسی کشور روی موج توسعه/اشتغال بیش از هزار نفر در کارگاه های عمرانی بندر چابهار

بهروز آقایی گفت: پروژه های عمرانی بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با تراز مثبتی در حال ساخت و رو به پیشرفت است.
پروژه های عمرانی بزرگترین بندر اقیانوسی کشور روی موج توسعه/اشتغال بیش از هزار نفر در کارگاه های عمرانی بندر چابهار
به گزارش شستون؛ بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بهره گیری از روش ها و سیستم های نوین در اجرای پروژه های بندری و دریایی، موجب افزایش 400 درصدی میزان اعتبارات عمرانی، افزایش چند برابری تعداد پروژه ها و همچنین تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه ای در پروژه های عمرانی بندر چابهار در سال 98 شده است.

وی افزود: فعال شدن کارگاه های عمرانی در این بندر موجب اشتغال بیش از هزار نفر نیروی جوان تحصیل کرده، متخصص و کارگر بومی در این کارگاه ها شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به این که توسعه بندر چابهار به عنوان دروازه اصلی توسعه استان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساخت های بندری است، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری مستمر و مداوم پروژه ها و در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه¬های عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

آقایی با بیان این که تلاش شبانه روزی پرسنل، ارزیابی دقیق مشاورین و پیمانکاران و استفاده از تکنولوژی های جدید و بهره گیری مصالح نوین در روند رو به رشد عملکرد پروژه های فنی و مهندسی حائز اهمیت بوده و موجب تحول در حوزه عمرانی شده است افزود: این پیشرفت ها علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی، موجب تسریع در روند اجرایی پروژه ها نیز شده، به گونه ای که پیشرفت فیزیکی واقعی پروژه ها از برنامه آنها سبقت گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت 22 درصدی پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی این بندر افزود: استفاده از روش Cut Rock جهت استخراج مصالح آرمور، فیلتر و مغزه از معادن، در پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی این توسعه را رقم زده که طبق برنامه زمانبندی 19.8 بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: استفاده از قالب لغزنده در پروژه احداث برج کنترل ترافیک دریایی نیز موجب پیشرفت 36.79 شده است که براساس برنامه زمانبندی باید 22.20 درصد پیشرفت می کرد که شتاب این پروژه های عمرانی در سال جدید نیز ادامه دارد.

آقایی در خصوص پروژه تعمیرات اساسی ابنیه نیز گفت: استفاده از سازه 3D¬Panel در پروژه تعمیرات اساسی ابنیه علاوه بر افزایش سرعت اجرا و بهینه سازی مصرف انرژی با سبک سازی سازه ساختمان افزایش ضریب ایمنی سازه در برابر زلزله را نیز میسر می سازد.

انتهای پیام/
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 18080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *