800
۰
فواد ایزدی:

وضعیت آمریکا بعد از شیوع کرونا بسیار بحرانی است/ شکایت یک ایالت از ماسک دزدی دولت ترامپ/ نژادپرستی و داروینیسم اجتماعی در آمریکا حاکم است

کارشناس مسائل بین الملل وضعیت آمریکا را بعد شیوع کرونا بحرانی توصیف کرد و گفت: در آمریکا میلیون ها نفر تحت پوشش بیمه قرار ندارند و حتی قانون مرخصی استعلاجی هم برای بیماران وجود ندارد.
وضعیت آمریکا بعد از شیوع کرونا بسیار بحرانی است/ شکایت یک ایالت از ماسک دزدی دولت ترامپ/ نژادپرستی و داروینیسم اجتماعی در آمریکا حاکم است
به گزارش شستون؛ «فواد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وضعیت آمریکا را در مواجهه با شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی خواند و اظهار داشت: بحث کمبود اقلام بهداشتی در ایالت متحده آمریکا بر کسی پوشیده نیست؛ مشکلات هم هنوز حل نشده و همه کاستی ها همچنان سر جای خود باقی‌ست.
وی در ادامه به سیستم بهداشتی آمریکا اشاره کرد و گفت: در آمریکا میلیون ها نفر تحت پوشش بیمه قرار ندارند و حتی قانون مرخصی استعلاجی هم برای بیماران وجود ندارد.
ماسک دزدی ایالات آمریکا از هم/ در آمریکا نظریه داروینیسم حاکم است
این کارشناس مسائل آمریکا با بیان وجود رقابت در بین ایالت های آمریکا برای تهیه اقلام پزشکی، خاطر نشان کرد: در کش و قوس این رقابت، «جوزف کندی سوم» نماینده ایالت ماساچوست از دولت ترامپ بخاطر دزدیدن اقلام پزشکی از ایالت ماساچوست شکایت کرده است.
ایزدی تصریح کرد: دولت فدرال به جای این که به ایالت ها کمک کند، مواردی را هم که خود ایالت ها به سختی تهیه کرده اند را می دزدد.
وی در خصوص نوع برخورد دولت آمریکا با شهروندان ایالت متحده توضیح داد: نوع برخورد دولت با مردم به تفکر داروینیسم اجتماعی بر می گردد. نظریه داروین می گوید موجود قوی تر باید زنده بماند و موجود ضعیف از بین می رود.
کارشناس مسائل آمریکا در ادامه نحوه برخورد دولت ترامپ با شهروندان آمریکایی بیان داشت: در ایالت متحده آمریکا انسان هایی که به سیستم‌های سرمایه‌داری کمک می‌کنند و به دلایل مختلف قوی تر هستند، برای دولت ارزشمند هستند از طرف دیگر شهروندانی که کمکی نمی کنند و برای سیستم سرمایه داری زحمت دارند در اولویت خدمات دهی نیستند.
دولت آمریکا در درمان افراد تبعیض قائل می شود/ نژادپرستی و داروینیسم اجتماعی در آمریکا حاکم است
فواد ایزدی با بیان اینکه دولت فدرال آمریکا در درمان مردم تبعیض قائل می شود، گفت: موارد متعددی داشتیم که فلان ایالت دستورالعمل صادر می کند افرادی که کندی ذهن دارند در اولویت درمان نیستند. در واقع یک سری دلایل فکری و عقیدتی در آمریکا وجود دارد که سیاست های فعلی را رغم زده است.
وی در خصوص چرایی تبعیض بین سفید پوستان و سیاه پوستان در آمریکا برای درمان بیماری کرونا، توضیح داد: نژادپرستی یا تبعیض میان سفید پوستان و سیاه پوستان، همان داروینیسم اجتماعی است. یعنی بود و نبود قشرهای ضعیف‌تر در جامعه اهمیتی ندارد و از این جهت، مردن و نابودی شان دغدغه خاصی در آمریکا ایجاد نمی‌کند.
ایزدی با اشاره به این که اقلیت ها در آمریکا در مضیقه هستند و اموراتشان به سختی می گذرد، گفت: نگاه نژادپرستانه در کنار داروینیسم اجتماعی نتیجه اش این می شود که اقلیت ها بیش تر صدمه ببینند و این اقلیت ها هستند که در شرایط ضعیف‌تری هستند و در محیط هایی زندگی می کنند که تمرکز جمعیت در آن ها بیشتر است.
کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این که اقلیت ها در آمریکا توانایی پرداخت هزینه درمان کرونا را ندارند، افزود: با توجه به نتیجه محاسبه مجله تایم، هزینه درمان کرونا در آمریکا برای شهروندانی که بیمه ندارند 34 هزار دلار است؛ شهروندانی هم که تحت پوشش بیمه هستند باید برای درمان کرونا حداقل 2 هزار دلار از جیبشان پرداخت کنند.
وی در پایان گفت: شرایط آمریکا، شرایط بسیار بحرانی است و این مسئله باید برای برخی ها در داخل درسی باشد که نگاهشان به آمریکا نگاه مثبتی بود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 18104
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *