در گفت و گو با شستون عنوان شد؛

علوم آزمایشگاهی؛ جزء پر خطرترین وسخت ترین مشاغل محسوب می شود/ دعای خیر بیماران بهترین دستمزد آزمایشگاهیان

10 ارديبهشت 1399 ساعت 9:11

یک کارشنان علوم آزمایشگاهی گفت: از آنجایی که کارشناسان علوم آزمایشگاهی با مایعات و بافت بدن سرو کار دارند، یک لحظه غفلت و بی دقتی کافی است تا به بیماری لا علاجی مبتلا شوند از این رو این حرفه جزء مشاغل سخت و خطرناک قرار گرفته است.


به گزارش شستون؛ علوم آزمایشگاهی به دلیل آزمایش بر روی خون، میکروب، انگل، ادرار، مدفوع و قرار گرفتن در معرض پرتوهای خطرناک به عنوان مشاغل پر خطر و سخت محسوب می شوند.

در همین راستا مهیم نورایی سرجو یکی از کارشناسان آزمایشگاه در شهر محمدی سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه بیش از 9 سال می شود که در  آزمایشگاه های مرکز بهداشت سطح شهر در حال فعالیت است، علت انتخاب و فعالیت در رشته علوم آزمایشگاهی را علاقه خود در این حوزه عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد: رشته علوم آزمایشگاهی یکی از زیر مجموعه های پزشکی بود و کار در این رشته فقط مختص بیمارستان نیست و می توان در روستاها نیز به مردم خدمت کرد.

کارشناس علوم آزمایشگاهی در آزامایشگاه شهر محمدی سراوان ادامه داد: علوم آزمایشگاهی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی محسوب می شود که بیشتر با آنالیز آزمایشگاهی خون، مایعات و بافت‌های بدن انسان با هدف تشخیص بیماری، پیگیری درمان و حفظ سلامت افراد جامعه سر و کار دارد لذا می طلبد کارشناس های آزمایشگاه در کار  دقت بالا داشته باشند از این رو سختی زیادی را تحمل می کنند تا نتیجه آزمایش را با کمترین خطا به دست بیمار برسانند.

نورایی سرجو در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: از آنجایی که کارشناسان علوم آزمایشگاهی با مایعات و بافت بدن سرو کار دارند، یک لحظه غفلت و بی دقتی کافی است تا به بیماری لا علاجی مبتلا شوند از این رو این حرفه جزء مشاغل سخت و خطرناک قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: در کار آزمایشگاهیان سختی زیادی وجود داره چون همیشه با خون بیماران و مایعات و ترشحات بدن سر وکار دارند و برای همین در هنگام کار باید با امکانات  و تجهیزات بهداشتی کار کنند چرا که هر لحظه امکان آلوده شدن به نمونه ها و بیماری وجود دارد.

این کارشناس علوم آزمایشگاهی برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی به صورت مستمر برای آزمایشگاهیان را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: کلاس های آموزشی برای دقت بیشتر پرسنل آزمایشگاه در حین کار کردن در مرکز بهداشت شهرستان هر چند وقت برای  پرسنل برگزار می شود و این خود نیز کمکی بزرگ برای بهتر شدن روند کار در آزمایشگاه های شهرستان است.

نورایی سر جو با اشاره به اینکه دوست دارد مدارج بالای علمی را برای خدمت صادقانه و بهتر به همشهریان خود طی کند، گفت: دعای خیر بیماران در حق آزمایشگاهیان بهترین  دستمزدی است که از شهروندان دریافت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: خواسته من این است که خود و همکارانم  که در آزمایشگاه های مختلف شهرستان در حال فعالیت هستیم با تشخیص صحیح با کمترین ضریب خطا به مردم خدمت کنیم تا جامعه علوم آزمایشگاهی همواره در افکار و اذهان مردم سربلند باشد.

این کارشناس علوم آزمایشگاهی در پایان از  مدیریت مرکز بهداشت شهرستان که  این فرصت را در اختیار آنان قرار داده تا با پیشرفت به مردم بهتر خدمت رسانی کنند، قدر دانی کرد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 18119

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/18119/علوم-آزمایشگاهی-جزء-پر-خطرترین-وسخت-ترین-مشاغل-محسوب-می-شود-دعای-خیر-بیماران-بهترین-دستمزد-آزمایشگاهیان

شستون
  https://shastoon.ir