800
۰
کارشناس بیماری مالاریا در سراوان:

نیش پشه آنوفل ماده عامل انتقال بیماری مالاریا/ ارائه خدمات رایگان به اتباع خارجی جهت درمان این بیماری

محمد صالح نوشیروانی گفت: بیماری مالاریا از طریق نیش پشه آنوفل ماده از شخص بیماری به شخص سالم منتقل می شود.
نیش پشه آنوفل ماده عامل انتقال بیماری مالاریا/ ارائه خدمات رایگان به اتباع خارجی جهت درمان این بیماری
محمد صالح نوشیروانی کارشناس بیماری مالاریا در سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه بیماری مالاریا در سراوان یک بیماری بومی محسوب می شود، بیان کرد: بیماری مالاریا از سالیان قبل در این شهر وجود داشته که مردم منطقه نسبت به این بیماری آگاهی دارند.
 وی افزود: بیماری مالاریا بیشتر در اردیبهشت ماه شیوع پیدا می کند و تا پایان آبان ماه ادامه دارد که نیاز است شهروند یک سری نکات بهداشتی را جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.
 
کارشناس بیماری مالاریا ضمن توصیه به شهروندان جهت همکاری با پرسنل مرکز بهداشت، گفت: بیماری مالاریا از طریق نیش پشه آنوفل ماده از شخص بیماری به شخص سالم منتقل می شود.
 
نوشیروانی با بیان اینکه برای در امان ماندن از نیش این پشه بهتر است توری درب منازل نصب باشد، اضافه کرد: بهتر است از مهمان های خارجی به ویژه اتباع پاکستانی تست مالاریا گرفته شود.
 
وی با اشاره به اینکه تمام خدمات ارائه شده در خصوص بیماری مالاریا و بستری نیز به صورت رایگان انجام می شود، یادآور شد: یک آزمایشگاه واقع در تقاطع خیابان بهشتی و عدالت ( مرکز 3 شهری) به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات رایگان به شهروندان و حتی اتباع بیگانه است.
 
به گفته این کارشناس بیماری مالاریا در سراوان، پرسنل شبکه بهداشت برای شناسایی افراد تب دار مشکوک در روستاها به درب منازل مراجعه می کنند که انتظار می رود مردم همکاری لازم را داشته باشند.
 
نوشیروانی تب، لرز و عرق را از علائم ابتلا به بیماری مالاریا عنوان و ادامه داد: بدن درد و سردرد از دیگر علائم ابتلا به این بیماری است.
 
 وی در پایان تصریح کرد: برخی از اتباع بیگانه مانند پاکستانی ها هیچ گونه علائم ابتلا به بیماری مالاریا را ندارند اما بدن آنها حامل انگل مالاریا است که به شهروندان توصیه می شود اگر مهمان پاکستانی دارند در اسرع وقت جهت انجام آزمایشات مربوطه به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

 
انتهای پیام
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 18403
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *