800
۰
رئیس اداره شیلات سراوان خبر داد؛

رها سازی یک میلیون و 200 هزار قطعه لارو در 13 منبع آبی/ برداشت 260 تن ماهی از استخر های سراوان پیش بینی می شود

عبدالصمد دهقان گفت: با همکاری اداره کل شیلات آب های داخلی تا کنون بیش از یک میلیون و 200 هزار قطعه لارو در 13 منطقه آبی رها سازی که پیش بینی می شود رد سال جاری بیش از 260 تن ماهی از سطح استخرهای سراوان برداشت و روانه بازار شود.
رها سازی یک میلیون و 200 هزار قطعه لارو در 13 منبع آبی/ برداشت 260 تن ماهی از استخر های سراوان پیش بینی می شود
عبد الصمد دهقان رئیس اداره شلات شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: بارش باران در ماه های اخیر به گونه ای بود که منجر به آبگیری مجدد تمامی آب بندان ها و استخرهای پرورش ماهی شهرستان شده و زمینه پرورشی ماهی را فراهم کرده است.
 
وی با بیان آبگیری مجدد منابع آبی در سراوان فرصت مناسبی برای رهاسازی لارو و بچه ماهیان گرمابی است، ادامه داد: جهت بهره برداری حداکثری از فرصت به وجود آمده و با همکاری اداره کل شیلات آبهای داخلی بیش از یک میلیون و 200 هزار قطعه لارو در 13 منبع آبی شهرستان رها سازی شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان سراوان با بیان اینکه بهره برداری از توانمندی های جوامع روستایی و ایجاد اشتغال در تولید بچه ماهی یکی از اهداف های مهم و اساسی اداره شیلات در راستای تحقق شعار سال است، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون قطعه لارو  در دوباب استخر به وزن رسانی شهرستان رهاسازی شده است.


دهقان  در ادامه با اشاره به اینکه امید است پس از طی ذوره رشد بیش از 100 هزار قطعه بچه ماهی آمور از استخرهای پرورش ماهی سطح شهرستان برداشت شود، گفت: شیلات سراوان در چهار بخش تولیدات آبزی پروری (سد و آببندان ها)، تولیدات در بخش استخرهای پرورشی، احداث استخرهای دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی و بهینه سازی حمل و نقل بهداشتی آبزیان فعالیت می کند.

وی برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی در ارتقاء سطح فرهنگ کشاورزی و شیلات را لازم و ضروری دانست و اذعان کرد: تا کنون دوره های آموزشی ترویجی ارائه شده شامل دوره های آموزشی در سه بخش آموزش ترویجی  ویژه پرورش دهندگان، دوره های آموزشی ویژه صیادان و کادر حمل و نقل بوده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان سراوان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص پرورش ماهی در استخرهای سراوان پیش بینی می شود بیش از 260 تن ماهی از منابع آبی شهرستان برداشت و روانه بازار شود.


 انتهای پیام
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 18632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *