800
۰
رئیس بیمارستان رازی سراوان:

استفاده از ماسک و تجهیزات حفاظتی بهترین راه در امان ماندن از کووید 19/ قدر دانی از کادر درمان با پرهیز از حضور در تجمعات

امیر گرگیچ گفت: به منظور قدر دانی از کادر درمان که چندین ماه است به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به بیماران هستند، بهتر است از حضور در تجمعات و تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری شود.
استفاده از ماسک و تجهیزات حفاظتی بهترین راه در امان ماندن از کووید 19/ قدر دانی از کادر درمان با پرهیز از حضور در تجمعات
امیر گرگیچ رییس بیمارستان رازی سراوان در گفت و گو با شستون، بیان کرد: برای در امان ماندن از ویروس کرونا مثل هر بیماری واگیر دار دیگر استفاده از تجهیزات حفاظت فردی به خصوص ماسک و شستشوی دستها بعد از تماسهای مشکوک، موثر است.

وی به شهروندان سراوانی توصیه کرد تا از تردد های غیر ضروری در سطح شهر خود داری کرده و از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و افزود: چنانچه شهروندان مجبور به حضور در سطح شهر هستند حتما از ماسک استفاده کرده و  فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. 

رییس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: با توجه به شروع تعطیلات تابستانی و اینکه این ویروس در هر آب و هوای منتشر می‌شود و همچنین اکثر شهرهای کشور عزیزمان در گیر این بیماری است برای جلوگیری از ابتلا و شکسته شدن چرخه انتقال ، سعی کنیم سفرهای غیر ضروری خود را به زمانی دیگر موکول کنند. 

گرگیچ با اشاره به اینکه کادر درمان ماه هاست در حال تلاش و ارائه خدمات شبانه روزی به بیماران هستند، اضافه کرد: بهتر است جهت قدر دانی از تلاش های شبانه روزی کادر درمان به توصیه های بهداشتی و درمانی عمل کرده و از برگزاری جشن های ازدواج با حضور افراد زیاد و شرکت در مراسمات خاکسپاری  پرهیز شود چرا که حضور در تجمعات از علل اصلی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا است. 

وی خاطر نشان کرد: برخی از افراد مبتلا به کووید 19 با علائمی همچون اختلال حس بویایی، گلودرد و تب و در مراحل پیشرفته تر تنگی نفس مراجعه کرده اند اما برخی بیماران با علائم اسهال و درد شکم نیز مراجعه کرده اند. 


رییس بیمارستان رازی سراوان تصریح کرد: شهروندان در صورت بروز این علائم به بیمارستان یا مراکز ۱۶ ساعته سطح شهر مراجعه کنند تا در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شود و در صورت بروز تنگی نفس و گلودرد جهت بستری و اقدامات حمایتی و درمانی حتما به بیمارستان مراجعه کنند.


انتهای پیام/
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 18919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *