جانشین جهاد کشاورزی سراوان:

خسارت ملخ مهاجر به مزارع " بم پشت" کذب است/ مبارزه شیمیایی علیه آفت بین المللی به 5 هزار و 300 هکتار رسید

5 تير 1399 ساعت 9:24

ایرج رستم زهی ضمن تکذیب ایجاد خسارت ملخ مهاجر به مزارع بم پشت، گفت: سطح مبارزه شیمیایی علیه ملخ بالدار به 5 هزار و 300 هکتار در شهرستان سراوان رسید.


ایرج رستم زهی جانشین اداره جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: به تازگی در گروه های واتساپی شهرستان تصاویر و فیلم هایی از ایجاد خسارت ملخ هایی صحرایی به مزارع در منطقه بم پشت منتشر شده است که این موضوع صحت ندارد.

  وی افزود: برخی ها در فضای مجازی به دنبال شانتاژ هستند، تصاویر و فیلم هایی از حمله ملخ ها منتشر می کنند که پس از حضور کارشناسان مربوطه جهت مبارزه با این آفت، هیچ گونه ملخی در آن محل وجود ندارد.

 جانشین جهاد کشاورزی سراوان افزود: چنانچه کشاورزی دچار خسارت شده باید موضوع را به بخشداری و یا اداره جهاد کشاورزی جهت برآورد خسارت اطلاع دهد که تاکنون هیچ نامه و یا گزارشی دریافت نشده است.

جانشین جهاد کشاورزی شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: تا کنون سطح مبارزه شیمیایی با ملخ مهاجر در سراوان به 5 هزار و 300 هکتار رسیده است. 

رستم زهی گفت: به تازگی دستجات ملخ صحرایی به منطقه اسفندک ورود کرده اند که  مبارزه علیه این آفت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بخشداری ها جهت همکاری با جهاد کشاورزی در راستای مقابله با ملخ مهاجر صحرایی آمادگی کامل را دارند، تصریح کرد: از کشاورزان انتظار می رود به محض مشاهده ملخ صحرایی جهت مقابله سریع موضوع را اطلاع دهند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 19033

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/19033/خسارت-ملخ-مهاجر-مزارع-بم-پشت-کذب-مبارزه-شیمیایی-علیه-آفت-بین-المللی-5-هزار-300-هکتار-رسید

شستون
  https://shastoon.ir