800
۰
سخنگوی کمیسیون عمران :

اطلاعات سامانه املاک و اسکان هنوز تکمیل نیست/ تکذیب راه‌اندازی بورس مسکن

سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران گفت: اگر قرار باشد بورس مسکن راه اندازی شود، باید این طرح ابتدا در مجلس تصویب شده و ساز و کار آن مشخص شود؛ تا کنون این پیشنهاد در مجلس مطرح نشده و برای راه اندازی بورس مسکن هم فعلا در مجلس برنامه ای وجود ندارد.
اطلاعات سامانه املاک و اسکان هنوز تکمیل نیست/ تکذیب راه‌اندازی بورس مسکن
به گزارش شستون، سید البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طرح دو فوریتی ساماندهی اوضاع مسکن در کمیسیون عمران در حال پیگیری است که مشکل اصلی این طرح سامانه املاک و اسکان و اخذ مالیات از خانه های خالی بود.
وی در ادامه افزود: برای زودتر به نتیجه رسیدن طرح مالیات بر خانه های خالی و همچنین برطرف کردن نواقص این طرح، کمیسیون عمران مجلس در حال بررسی و رفع ایراد آن است که طبیعتا به محض اجرای این طرح شاهد کاهش چشمگیر قیمت ها در بازار رهن و اجاره خواهیم بود.
سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه طرح مالیات بر خانه های خالی ایرادات جزیی هم دارد تصریح کرد: باید با هم‌فکری کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اجتماعی و عمران مجلس شورای اسلامی این ایرادات برطرف شود. این طرح به دنبال افزایش شفافیت می‌باشد، اما این‌که بگوییم این طرح به تنهایی می‌تواند کل مشکل بازار مسکن را حل کند اینگونه نیست، اما می‌تواند بخشی از التهابات بازار مسکن را در کوتاه‌مدت از بین ببرد.
حسینی در پاسخ به این سوال که اختلاف میان سازمان امور مالیاتی و وزارت مسکن، راه و شهرسازی ناشی از کجا بوده و علت عدم اخذ مالیات از خانه های خالی نبود سامانه و یا کم کاری سازمان امرو مالیاتی است عنوان کرد: براساس این قانون دستگاه‌ها باید سامانه املاک و اسکان را تکمیل می‌کردند اما هنوز بخش اعظمی از اطلاعات در این سامانه وارد نشده است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر راه اندازی بورس مسکن عنوان کرد: اگر قرار باشد بورس مسکن راه اندازی شود، باید این طرح ابتدا در مجلس تصویب شده و ساز و کار آن مشخص شود؛ تا کنون این پیشنهاد در مجلس مطرح نشده و برای راه اندازی بورس مسکن هم فعلا در مجلس برنامه ای وجود ندارد.
انتهای پیام/ط
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 19475
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *