800
۰
یک کارشناس مذهبی مطرح کرد:

پیوند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگویی در ترویج سبک ازدواج اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری گفت: ترویج سبک ازدواج اسلامی و نحوه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می تواند به عنوان الگوی برتر در جامعه ترویج داده شود.
پیوند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگویی در ترویج سبک ازدواج اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با شستون با اشاره به سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: پیوند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) زیباترین  تکرار نشدنی ترین پیوند در جهان اسلام است.
 
وی  در ادامه از این پیوند به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای تاریخ اسلام نام برد و ادامه داد: قبل از حضرت علی (ع)، افراد زیادی حضرت فاطمه (س) را از نبی مکرم اسلام(ص) خواستگاری کرده بودند اما آنچه از جانب خداوند متعال به وسیله جبرئیل به پیامبر (ص) وحی شد،  ازدواج با امام علی (ع) بود.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: در این برهه از زمان که بیشتر جوانان به سمت تجمل گرایی روی آورده اند،ترویج سبک ازدواج اسلامی و نحوه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می تواند به عنوان الگوی برتر در جامعه ترویج داده شود.

 حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: نسل جوان می توانند با تأسی از ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در زندگی در شیوه همسر داری، تربیت فرزند، عبادت، دینداری، ایمان و مسئولیت پذیری الگو برداری کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه از متولیان امر انتظار می رود در باب ازدواج آسان اهتمام ویژه ای داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، تورم و بیکاری از مسئولین انتظار می رود با ایجاد بستر مناسب در راستای اشتغال زایی، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند چرا که امروزه بیکاری مهم ترین عامل در تأخیر ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج مطرح است.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 19492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *