800
۰
یک کارشناس اقتصادی:

باور به ظرفیت های داخلی حلقه مفقوده اقتصاد کشور/سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و اشتغال چرخ محرکه جهش تولید است

ایوب نارویی گفت: هرگونه فعالیتی که به ارتقای تولید، رونق کسب و کار کمک کند مورد حمایت قرار بگیرد و هر اقدامی که سبب بروز مشکل و بلای صنعت، تولید و اشتغال می باشد با آن مقابله شود.
باور به ظرفیت های داخلی حلقه مفقوده اقتصاد کشور/سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و اشتغال چرخ محرکه جهش تولید است
به گزارش شستون؛  ایوب نارویی، معاون اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از مزیت های بسیار حائز اهمیت تولید داخلی، افزایش درآمد است و در پی آن وقتی درآمد خانواده های ایرانی به حدی می رسد که توان برآورده کردن مایحتاج ضروری زندگی را داشته باشند قدرت خرید آنان به عنوان مصرف کننده فزونی می یابد و تولید کالای بیش تر باعث ایجاد اشتغال در بین جوانان و افراد جویای کار می شود.

وی در ادامه مطلب فوق، افزود: در شرایط کنونی در کشور واحدهای تولیدی غیر فعال، تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد، که با یک مدیریت جهادی می توانیم به صورت عملی این مکان ها را شناسایی کرد و براساس ظرفیت هر منطقه تولید داخلی را به جریان انداخت و افزایش داد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: یکی از عمده مشکلاتی که در وضعیت کنونی در بازار تولید با آن روبرو هستیم، نقدینگی می باشد که استفاده از تسهیلات بانکی می تواند یکی از راه حل های این مشکل باشد و در نتیجه ماحصل آن ایجاد اشتغال و درآمد است.

وی اضافه کرد: کشور ایران در زمینه تولید دارای ظرفیت های مناسب و ویژه ای می باشد که در این زمینه می تواند به خودکفایی برسد و به مذاکره با آمریکا نیاز ندارد.

نارویی با بیان این که سرمایه گذاران زیادی در ایران وجود دارند، اما آنان در زمینه نحوه سرمایه گذاری دچار سردرگمی هستند، عنوان کرد: در تمام بخش های اجرایی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی باید ظرفیت ها را براساس هر منطقه شناسایی کنیم و از طریق این گونه اشخاص در بحث تولید کالا ورود کرد و اجرایی شدن این امر نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی دارد.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید حضور همه دستگاه های اجرایی یکی از الزامات می باشد که باید در زمینه فعال کردن کارگاه ها و کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل نفوذ کنند و هر جا نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتند اقدام کنند.

معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی ایرانشهر تصریح کرد: یکی از عمده معایبی که در بحث تولید داخلی با آن روبرو هستیم پایین بودن سطح آموزش است که در این راستا حضور کارشناسان خبره و ممتاز در جهت آموزش و راهنمایی نیروی کار به صورت تخصصی می تواند کمک شایانی کند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه جهش تولید وجود دارد سخت گیری بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات به کارآفرینان می باشد که باید در این زمینه قوانینی اتخاذ شود که باعث ایجاد روحیه و تشویق مردم شوند.

انتهای پیام/
 
 
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 19679
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *