800
۰
نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی:

به نمایش گذاشتن همدلی و مواسات مردم ایران در جهان/ پیشگیری بهترین روش جلوگیری از ابتلا به کووید 19 است

ملک فاضلی گفت: با اجرای رزمایش کمک مومنانه توسط مردم ایران، مواسات و همدلی در جهان به نمایش گذاشته شد.
به نمایش گذاشتن همدلی و مواسات مردم ایران در جهان/ پیشگیری بهترین روش جلوگیری از ابتلا به کووید 19 است
ملک فاضلی نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شستون با اشاره به سیل خوزستان در سال 98 و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهندس، بیان کرد: در آن زمان یک کارزار کمک مومنانه  به صورت گسترده در منطقه خوزستان به وجود آمد و هم اکنون نیز کمک مومنانه با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین با شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه که همه آحاد جامعه به ویژه پزشکان که  در صف مقدم مبارزه به این بیماری هستند،  به یاری یکدیگر شتافتند که این موضوع جای قدر دانی دارد.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا در تمامی نقاط جهان شیوع پیدا کرده است، اذعان کرد: اما در ایران اسلامی آحاد مختلف مردم آنچه را که در اختیار داشتند، جهت کمک به هم نوعان خود دریغ نکردند و همدلی و مواسات را در جهان به نمایش گذاشتند.

فاضلی گفت:با پیشگیری و کنترل در پایان فروردین احساس آرامش وکاهش شمار مبتلایان به کرونا را شاهد بودیم اما به علت عدم آموزش فراگیر، ساده انگاشته شدن بیماری در عمق جامعه و  رعایت نکردن پروتکل ها بهداشتی دچار فاز گسترش کووید 19 شدیم.

وی با توجه به اینکه  زمانی که میزان مبتلایان به بیماری بیشتر باشد فرصت خدمات مطلوب با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، از ما گرفته می شود،خاطر نشان کرد: تا این لحظه جهت درمان کرونا هیچ گونه دارو  و یا واکسن وجود ندارد، داروهای چند ده میلیونی که توسط برخی افراد خریداری می شود هیچ گونه تأثیرگذاری مثبت  روی درمان بیماری ندارد.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:هیچ ویروسی تا کنون درمان قطعی نداشته است، از جمله کووید 19 که ویروس جدید با ویژیگی های مختلف است، آنچه در مورد ویروس ها انجام می شود مانند تغذیه یک درمان کمک کننده است. 

فاضلی گفت: بهترین شرط برای سلامت پیشگیری و در صورت مبتلا مراقبت از خود و قرنطینه است، اما اگر شخصی دارای بیماری زمینه ای و سن بالا است باید زودتر به پزشک مراجعه کرده تا میزان مرگ و میر که بیشتر مربوط به این بیماران است، کاهش یابد. 


انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 19708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *