800
۰

دولت جدیتی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ندارد/ اتمام بررسی طرح جامع خانواده در کمیسیون فرهنگی تا دو هفته آینده

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می کنیم حداکثر تا دو هفته آینده طرح «جامع خانواده» به سرانجام رسیده و پس از آن کمیسیون وارد بحث فضای مجازی و پیام رسان های داخلی شود.
دولت جدیتی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ندارد/ اتمام بررسی طرح جامع خانواده در کمیسیون فرهنگی تا دو هفته آینده
به گزارش شستون؛ غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه باید مسئله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد گفت: از نهادها و سازمان هایی که تجارب موفقی در این حوزه داشتند دعوت کردیم تا ضمن ارائه دیدگاه ها و تجربیات خود، طرحی جامع در کمیسیون فرهنگی برای حمایت از پیام رسان های داخلی و شبکه ملی اطلاعات تهیه کنیم.
وی افزود: پیش بینی می کنیم حداکثر تا دو هفته آینده طرح «جامع خانواده» به سرانجام رسیده و پس از آن کمیسیون وارد بحث فضای مجازی و پیام رسان های داخلی شود.
منتظری با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات در این سالها با وجود تاکیدات رهبری مورد غفلت قرار گرفته است تصریح کرد: دولت در این زمینه کارنامه موفقی نداشته و جدیتی برای راه اندازی این شبکه از خود نشان نداده است.
نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به اینکه در حوزه پیام رسان های داخلی باید به اصل خودکفایی باور داشته باشیم عنوان کرد: همزمان با شروع هر طرح و تکنولوژی سختی هایی به وجود خواهد آمد، ما نیازمند تجارب بیشتر هستیم ولی با توجه به قالیبت های داخلی و رویش هایی که بین نخبگان ما به وجود آمده است نباید با نکاه ناامیدی به آینده حرکت کنیم زیرا در این صورت همواره مصرف کننده در فضای مجازی خواهیم بود.
منتظری گفت: هر زمان به توان داخلی خود تکیه کردیم توانستیم به خودکفایی برسیم، باید پیام رسان های داخلی را تقویب کرده و مدلی از پیام رسان ها را به جامعه ارائه دهیم تا انتظارات مردم برآورده شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلی ترین علت روی آوری مردم به پیام رسان های خارجی عدم اعتماد به پیام رسان های داخلی در برآورده کردن انتظارات است از این روباید این بخش را تقویت کنیم تا میزان رجوع مردم به پیام رسان های خارجی کم شود.
 
انتهای پیام/ک
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 20012
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *