800
۰
یک کارشناس بین الملل در گفت‌وگو با دانا:

چرا ترامپ از یک قاتل جانی حمایت کرد؟/ دستان خالی رئیس جمهور آمریکا در فشار علیه ایران

احمد بخشایش‌اردستانی به توئیت دخالت آمیز ترامپ در مسائل قضائیی کشورمان اشاره کرد و گفت: اینکه یک رئیس جمهوری بیاید و به دنبال تبرعه یک قاتلی که در یک دادگاه بی طرف محکوم به اعدام شده است، باشد، در واقع نشان می‌دهد که دست او خالی است و در حقیقت نشانه استیصال ترامپ است.
چرا ترامپ از یک قاتل جانی حمایت کرد؟/ دستان خالی رئیس جمهور آمریکا در فشار علیه ایران
به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندی پیش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا طی توئیتی مداخله‌جویانه و ریاکارانه خواستار توقف اعدام «نوید افکاری» قاتل کارمند حراست آبفای شیراز، شده بود.
ترامپ در حالی نگران جان یک قاتل جانی می‌شود که دولت آمریکا طی سال‌های اخیر با اعمال شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه مردم ایران جان میلیون‌ها بیمار ایرانی را به خطر انداخته است. جالب اینجاست که ترامپ درحالی از یک قاتل حمایت می کند که وضعیت آمریکا در چند ماه گذشته به علت کشتار سیاه پوستان به سبب نگاه نژادپرستانه پلیس آمریکا بسیار بهم ریخته است. بسیاری از کارشناسان امور بین الملل معتقدند که شدت گرفتن موضوع نژادپرستی در آمریکا نشات گرفته است کاخ سفید و سیاست های دونالد ترامپ است. 
 
دستان خالی ترامپ برای فشار به ایران
 
«احمد بخشایش‌اردستانی» کارشناس مسائل بین الملل در همین رابطه به خبرنگار سیاسی دانا گفت: این اقدام ترامپ عمق تعارض و تقابل دو قطب را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه این رفتار و اقدام رئیس جمهور آمریکا بیانگر استیصال ترامپ است، افزود: اینکه یک رئیس جمهوری بیاید و به دنبال تبرئه یک قاتلی که در یک دادگاه بی طرف محکوم به اعدام شده است، باشد، در واقع نشان می‌دهد که دست او خالی است و در حقیقت نشانه استیصال ترامپ است، یعنی بیشتر از این نمی‌تواند به ایران فشار بیاورد.
 
این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: بسیاری از شبکه‌ها و رسانه‌های اپوزیسیون و ضدانقلاب آن سوی مرزها این گونه‌اند و به نوعی به دنبال جریان سازی‌های و سناریو سازی های کاذب در ایران هستند. اینکه ترامپ چنین توئیتی می‌زند یعنی هیچ کاری از دستش بر‌نمی آید و فقط به دنبال راه انداختن جنجال حقوق بشری است.
 
بخشایش‌اردستانی ادامه داد: ما هم باید در مقابل چنین هجمه‌هایی تحرکات مشابهی داشته باشیم. همانگونه که در موضوع جرج فلوید ما هم اقدامات ضدحقوق بشری و ضدنژاد پرستی آمریکا را محکوم و رسانه‌ای کردیم و در حقیقت باید دنیا نسبت به این رفتار آمریکا مطلع شود.
 
خط‌دهی اپوزیسیون خارج نشین به کاربران شبکه‌های اجتماعی
 
جریان ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج نشین با حمایت حداکثری و توامان آمریکا و شیوخ رژیم سعودی همواره با سناریو سازی‌ها و جریان‌سازی‌های کاذب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی افکار عمومی سعی در ایجاد تنش در فضای اجتماعی برای گرفتن ماهی خود از این آب گل آلود را دارند. 

متاسفانه کاربران شبکه‌های اجتماعی بدون اطلاع از پشت پرده و زوایای دیگر چنین سناریوهایی، ناخواسته و با ناآگاهی در موج جریاناتی که ضدانقلاب به راه انداخته سوار شده اند که این ماجرا با هوشیاری بخش اعظمی از کاربران شبکه های مجازی خنثی شد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 20109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *