800
۰
​رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

600 میلیون یورو؛ نیاز سیستان و بلوچستان برای توسعه راه ها/ شکست بن بست اشتغال در گرو ایجاد زیرساخت های جاده ای است

ملک فاضلی گفت: برای توسعه راه‌های سیستان و بلوچستان نزدیک به 600 میلیون یورو اعتبار نیاز است.
600 میلیون یورو؛ نیاز سیستان و بلوچستان برای توسعه راه ها/ شکست بن بست اشتغال در گرو ایجاد زیرساخت های جاده ای است
به گزارش شستون؛ ملک فاضلی، رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: رفع مشکل راه های سیستان و بلوچستان به بودجه سنگینی نیاز دارد که با توجه به این که عنایت مقام معظم رهبری همیشه شامل حال مردم این استان شده است، در راستای رفع این معضل نیز طرحی از سوی نمایندگان تقدیم ایشان می شود.
 
وی ادامه داد: بر اساس آنچه برآورد کردیم اگر 600 میلیون یورو برای توسعه راه‌ها و 200 میلیون یورو برای رفع مشکل آب دریافت کنیم، وضعیت آب و راه های سیستان و بلوچستان در حالت استاندارد و در سطح سایر مناطق کشور قرار می گیرد.
 
نماینده مردم سراوان با اشاره به این که نبود راه های استاندارد یکی از عوامل اصلی پایین بودن سایر شاخص های سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشوری است، اضافه کرد: اگر این مشکل حل شود دیگر شاخص‌ها نیز توسعه پیدا می‌کند و شاهد تحول در این استان خواهیم بود.
 
وی اذعان کرد: اعتبارات اندکی که تاکنون به این مهم تخصیص یافته، نتیجه بخش نبوده و نخواهد بود، چراکه فقط صرف نگهداری راه ها شده و اقدامی برای توسعه آن صورت نگرفته است، اما اگر اعتبار ویژه ای به صورت یک جا دریافت شود، می توان پروژه های حیاتی راهسازی را تکمیل کرد.
 
فاضلی با تاکید بر تاثیرگذاری راه های استاندارد در تغییر سایر شاخص‌های توسعه، گفت: وقتی راه باشد می‌توانیم برای استخراج معادن و ایجاد صنایع پایدار نیز اقدام کنیم، در این صورت اشتغال هم به خودی خود به وجود می آید.
 
وی تاکید کرد: با توجه به برخورداری سیستان و بلوچستان از ظرفیت های بی نظیر و نیروی انسانی توانمند، با ایجاد زیرساخت های جاده ای می‌توانیم علاوه بر رونق اشتغال، سطح بهره‌وری و توان اقتصادی جامعه را بالا ببریم و بن بست های توسعه را بشکنیم.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 20313
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *