فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان خبر داد؛

واکسیناسیون 45 هزار و 600 دام سبک و سنگین به همت بسیج سازندگی مهرستان

5 مهر 1399 ساعت 20:09

حسین نکویی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و با همکاری گروه های جهادی طرح 600 رأس دام سنگین ، 25 هزار دام سبک و 20 هزار طیور محلی واکسینه شدند.


 
حسین نکویی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس طرح واکسینه دام های سبک و سنگین به همت معاونت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه مهرستان و با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان اجرا شد.
 
وی با بیان اینکه  واکسیناسیون به موقع دام ها یکی از مهم ترین راه های کنترل بیماری هاست، افزود: در این طرح 600  رأس دام سنگین ، 25 هزار دام سبک و 20 هزار طیور محلی واکسینه شدند.
 
رئیس اداره دامپزشکی مهرستان هم در این زمینه گفت : طرح واکسیناسیون براساس شیوع بیماری ، به صورت دوره ای و به طور میانگین هر چهار یا پنج ماه یکبار به صورت رایگان اجرا می شود.
 
محمدرضا ملازهی افزود: تب برفکی یک بیماری عفونی با عامل ویروسی است که با واگیر فراوان در دام‌ها است و باعث کاهش وزن و تولید شیر دام می شود که این امر خسارت اقتصادی به دامداران وارد می کند.
 
 وی تصریح کرد: ضدعفونی کردن جایگاه دام، واکسیناسیون، قرنطینه، جدا کردن دام های بیمار، از دام های سالم و جابجا نکردن دام بدون هماهنگی با اداره  دامپزشکی  از راه‌های کنترل و پیشگیری این بیماری است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 20380

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/20380/واکسیناسیون-45-هزار-600-دام-سبک-سنگین-همت-بسیج-سازندگی-مهرستان

شستون
  https://shastoon.ir