800
۰
نماینده مردم چابهار در مجلس مطرح کرد؛

ضعف در آموزش؛ دلیل فاصله معنادار و تاریخی شاخص های سیستان و بلوچستان/ تغییر نگاه ها راهکار توسعه منطقه است

معین الدین سعیدی گفت: یکی از مهمترین دلایل فاصله های تاریخی شاخص های سیستان و بلوچستان، ضعف بنیه آموزشی از نظر کیفی و کمی کیفی است.
ضعف در آموزش؛ دلیل فاصله معنادار و تاریخی شاخص های سیستان و بلوچستان/ تغییر نگاه ها راهکار توسعه منطقه است
به گزارش شستون؛ معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی، بهداشتی، ورزشی، راه‌های روستایی، اجرای طرح هادی و آمار بالای حاشیه نشینی را وقتی در کنار هم قرار می دهیم، متوجه می شویم که فاصله بسیار معناداری بین شاخص های این استان با میانگین کشوری وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مسائل سیستان و بلوچستان را اولویت بندی کنیم، آموزش باید اولویت اول باشد، آب، بهداشت و راه هم مهم است، اما در جایگاه های بعدی قرار دارد.

سعیدی اذعان کرد: در حوزه آموزش بیشتر از این ها باید کار کنیم و قبول داشته باشیم که پایه های آموزش سیستان و بلوچستان به لحاظ کمی و کیفی بسیار ضعیف است و شاید یکی از مهمترین دلایل فاصله های تاریخی استان با متوسط کشوری باشد.
 
وی با بیان این که نوع نگاه به پدیده آموزش فرزندانمان و نقش زن در اجتماع، مسائلی است که به خود مردم برمی‌گردد، افزود: در راستای توسعه منطقه باید در برخی از امور و هنجار هایی که وجود داشته، تجدید نظر کنیم و نگاهمان را تغییر دهیم، وظیفه ما به عنوان نماینده این است که در این راستا پیگیر حقوق مردم باشیم.

انتهای پیام/
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 20668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *