800
۰
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی:

معادن سیستان فقط منحصر به مس نیست/لزوم استفاده درست از تمام ظرفیت های موجود

محمد سرگزی گفت: سیستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که باید از تمامی آنها به نفع مردم منطقه استفاده کرد.
معادن سیستان فقط منحصر به مس نیست/لزوم استفاده درست از تمام ظرفیت های موجود
به گزارش شستون؛ به نقل از اوشیدا؛ شمال سیستان و بلوچستان با دارا بودن منابع بکر و دست نخورده در کنار فرصت های ایجاد شده در مرز یکی از مهمترین مناطق کشور برای رونق اقتصادی به شمار می رود که در سال های گذشته به آن توجهی نشده است.

مرز که به عنوان تنها منبع در آمد برخی از خانواده ها است، این روزها از مردم گرفته شده و هنوز مشاغل جایگزین برای مرزنشینان معرفی و ایجاد نشده است.

در روزهای اخیر خبر کشف یک معدن مس در شمال سیستان و بلوچستان در اندازه های مس سرچشمه باعث خوشحالی بسیاری از مردم منطقه سیستان شد.

با این حال باید دید حالا که مرز از مردم دریغ شده است و معادن غنی بسیاری از جمله کوه طلا در مسیر زاهدان و معدن مس در منطقه سیستان کشف شده است چه استفاده ای برای مردم دارد.

معادن سیستان فقط منحصر به مس نیست

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: منطقه سیستان ظرفیت بی بدیلی دارد که منحصر به مس هم نخواهد بود.

وی افزود: مجموعه ای که مورد اکتشاف قرار گرفته است حدود یک پنجم ظرفیت مس موجود در منطقه است و باید از تمام آن بهره برداری کرد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش اکتشاف معدن مس در سیستان امیدوار هستیم که این منطقه به بزرگترین ذخیره گاه مس دنیا از آن بهره برداری کنیم.

وی گفت: سیستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است که باید از تمامی آنها به نفع مردم منطقه استفاده کرد.

انتهای پیام/
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 20737
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *