800
۰
در گفت و گو با یک خبرنگار عنوان شد:

شبکه ملی اطلاعات سدی در برابر دروغ پردازی/امنیت کشور در گرو حفاظت از فضای مجازی است

مجید بامری گفت: عدم وجود شبکه ملی اطلاعات موجب شده، استقلال سایبری و فضای مجازی ما خدشه دار شده است که قطعا راه اندازی موتور جستجوی ملی، دانشنامه مجازی ملی، ماهواره ملی، اپلیکشن ملی و ... قطعا حس افتخار در میان مردم ما ایجاد می کند.
شبکه ملی اطلاعات سدی در برابر دروغ پردازی/امنیت کشور در گرو حفاظت از فضای مجازی است
مجید بامری مدیر مسئول پایگاه خبری صدای بلوچ  در گفت و گو با شستون بیان کرد: عدم وجود شبکه ملی اطلاعات در کشورمون، محیطی ناایمن برای مردم در بستر فضای مجازی ایجاد کرده است که در دهه اخیر با توجه به رشد استفاده از اینترنت تلفن همراه این نگرانی ها صد چندان شده است.
 
وی ادامه داد: سرقت اطلاعات شخصی و حتی سازمانی، سرقت مال و کلاهبرداری، هتک حیثیت، تهدید جان و .... امنیت روحی و مادی مردم کشورمان را تهدید می کند اما به دلیل عدم دسترسی به دیتای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی، عملا امکان پیگیری و شناسایی بسیاری از متخلفین وجود ندارد.
 
این خبرنگار بلوچ تصریح کرد: گرانی هزینه استفاده از پهنای باند که در جیب دلالان و شرکت های واسطه و همچنین شرکت های خارجی می رود؛ در صورتیکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه استفاده از پهنای باند و نت را برای کاربر داخلی به شدت کاهش می دهد و در واقع با هزینه بسیار اندکی می توان بیشترین بهره را برد.
 
بامری افزود: انتشار گسترده شایعات و دروغ ها ذهن و روان مردم را آزرده خاطر می سازد؛ از شایعات درباره بلایای طبیعی تا شایعات اقتصادی و فرهنگی که نمونه بارز آن در ابتدای شیوع کرونا مشاهده شد که چطور انتشار گسترده شایعات، موجب افزایش استرس بسیاری از هموطنان و در نتیجه کاهش قدرت سیستم ایمنی بدنشان شد که همین مساله احتمال ابتلا به کرونا را زیاد می کرد.
 
وی گفت: تولید اپلیکشن های کسب و کار و نرم افزارهای دانش بنیان در زمینه های صنعت، کشاورزی، تجارت، تولید و... در مرحله اول نیاز به زیر ساخت و امکانات پیشرفته ای ندارد؛ ذهن خالق می خواهد که در کشور ما فراوان است اما چرا در عمل این اتفاق نیفتاده است؟ چون عملیاتی کردن و کاربردی کردن این نرم افزارها نیاز به حمایت مادی و زیرساختی از سوی دولت دارد که در صورت وجود شبکه ملی اطلاعات بسیار راحت و کم هزینه خواهد بود.
 
مدیر مسئول پایگاه خبری صدای بلوچ خاطرنشان کرد: عدم وجود شبکه ملی اطلاعات موجب شده، استقلال سایبری و فضای مجازی ما خدشه دار شده است که قطعا راه اندازی موتور جستجوی ملی، دانشنامه مجازی ملی، ماهواره ملی، اپلیکشن ملی و ... قطعا حس افتخار در میان مردم ما ایجاد می کند.

 
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 20783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *