بهبود معیشت مردم در راستای همت مسئولین؛

معادن؛ ظرفیتی گرانبها برای توسعه سیستان و بلوچستان/ با راه اندازی 3 کوره آجر پزی برای 60 نفر ایجاد شغل می شود

24 آبان 1399 ساعت 10:42

سیستان و بلوچستان یکی از پهناور ترین استان های کشور که جوان ترین استان کشور نیز نام دارد،در سایه وجود معدن بسیارغنی و گرانبها مردم این استان از بیکاری رنج می برند.


محمد حسن رضوانی مسئول نمایندگی اداره صمت شهرستان مهرستان در گفت و گو با شستون، با اشاره به ایکه معادن موجود در استان ظرفیت مناسبی برای توسعه به شمار می روند، بیان کرد: در حال حاضر در مهرستان یک معدن منگنز شناسایی و پروانه بهره برداری صادر شده و پیمانکار مشغول به کار بود اما به علت برخی از مشکلات از ادامه فعالیت امتنا کرد که در حال حاضر این معدن برای فعالیت مجدد  به مزایده گذاشته شده است.
 
وی افزود: در کوه بیرک نیز یک معدن شناساسی  شده اما به علت وجود برخی از مسایلی که با اداره محیط زیست وجود دارد و همچنان مرتفع نشده پروانه بهره برداری از آن صادر نشده است.

مسئول نمایندگی اداره صمت مهرستان خاطر نشان کرد: در قسمت تولید تا دوماه دیگر در شهرک صنعتی و روستای رگنتوک مهرستان 3 کوره آجر پزی برای حل مشکل مردم در خصوص تامین آجر راه اندازی می شود.

رضوانی با بیان اینکه پیش بینی می شود نهایت تا سه ماه آینده سه تولیدی آجر در شهرستان مهرستان فعال شوند تا مشکل آجر شهرستان حل شود، تصریح کرد: در هر کوره آجر پزی برای 20 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 20818

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/20818/معادن-ظرفیتی-گرانبها-توسعه-سیستان-بلوچستان-راه-اندازی-3-کوره-آجر-پزی-60-نفر-ایجاد-شغل-می-شود

شستون
  https://shastoon.ir