800
۰
در گفت و گو با شستون عنوان کرد:

رونمایی از کتاب "سفر زمان در باور علمی"/ مطالعه؛ راه درست زیستن را به انسان می آموزد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کتاب "سفر زمان در باور علمی" در شهرستان مهرستان به صورت رسمی رونمایی شد.
رونمایی از کتاب "سفر زمان در باور علمی"/ مطالعه؛ راه درست زیستن را به انسان می آموزد

امیر احمدهاشمزهی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان در گفت و گو با شستون با اشاره به به رونمایی از کتاب "سفر زمان در باور علمی" به نویسندگی احمد اربابی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مهرستان، بیان کرد: در شهرستان مهرستان دو باب کتابخانه عمومی در بخش مرکزی و شهر مرزی آشار در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه مدیر دو باب کتابخانه عمومی شهرستان سیب و سوران نیز است، افزود: در شهرستان مهرستان  13 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی جهت بهره برداری شهروندان ووجود دارد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهرستان با توجه به اینکه  هزار نفر از شهروندان مهرستانی عضو کتابخانه های این شهر هستند، ادامه داد: در کتابخانه های عمومی مهرستان آثار نویسندگان بومی بسیار اندک است، اما کتاب هایی با عنوان گیاهان دارویی و ضرب المثل های بلوچی از شاخص ترین کتاب های نویسندگان بومی است.

هاشم زهی با اشاره به برگزاری جلسه انجمن های کتابخانه های شهرستان، گفت: باتوجه به اوضلع مالی، کارهای فرهنگی التیام بخش حوزه باشد برای سه روستای پرجمعیت شهرستان از جمله منطقه آشار، دهستان چاهوک و احتمالا منطقه هیبتان قرار است کتابخانه های سیار روستایی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتبخوانی در حوزه فرهنگی انجام دهیم.


مطالعه، انسان را از هویت خود با خبر می‌کند

احمد اربابی نویسنده کتاب سفر زمان در باور علمی نیز به خبرنگار ما با اشاره به اینمه موضوع این کتاب در حوزه علمی، فضا و زمان است، گفت: موضوع سفر در زمان از گذشته تا کنون همواره  مورد بحث و گفتگو بوده و هست که پس از تحقیق و تفحص 2 ماهه در این خصوص تمام موارد اثبات شده و معتبر را جمع بندی و به نگارش در آوردذه تا اگر در این حوزه برای فرد یا افرادی شک و شبهه ای .وجود داشته باشد، مرتفع شود.

وی افزود: در ذهن همه ی ما سوالاتی از قبیل اینکه ای کاش زمان متوقف می شد یا به عقب می‌رفت، و همچنین به آینده سفر کرد،وجود دارد اما در ذهن من در خصوص این موضوع کنجاوی شدیدی رخ داد تا مدتی را به تحقیق و مطالعه گذراندم تا به اصل موضوع سفر در زمان را دست یابم.

نویسنده کتاب سفر زمان در باور علمی ادامه داد: در کتاب وی موضوعاتی از جمله: احادیث پیامبران، معجزات و جنبه های مذهبی و علمی و فضا زمان در کنار هم جمع شدند تا به هدف اصلی سفر در زمان کمک کنند.

اربابی اذعان کرد: در این کتاب سعی کرده است مطالب را به گونه ایی گرد آوری کند که سخت و پیچیده و یا خسته کننده نباشد، همه ی موضوعات معتبر از قبیل نظریات و اکتشافات دانشمندان مطرح در این موضوع در کتاب جمع شدند تا ذهن های کنجکاو را به چالش بکشد و به معنای واقعی کلمه سفر در زمان امکان پذیر است به همین دلیل تمام مطالب مهم و حقیقی که ثابت کند این امر واقعی و امکان پذیر است جمع آوری شده اند.

وی اذعان کرد: در جوامع امروزی، انسان به دانش‌های نوین و علوم گسترده‌ای دست یافته، تا آنجا که پیشرفت علمی بشر از حد خود خارج شده و به فناوری‌های‌ عظیمی دست یافته است، به وضوح روشن است که انسان دست به کارهای خارق‌العاده‌ای می‌زند و پدیدآورنده زیباترین آثار می‌‌شود.

نویسینده کتاب سفر زمان در باور علمی تصریح کرد: مطالعه، انسان را از هویت خود با خبر می‌کند و راه درست زیستن را به او می‌آموزد، کتاب همواره در تمامی دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده است، تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بر دارد، اگر خوب دقت کنیم می‌توان اندیشه‌های درست را از درون یک کتاب بیرون کشید و آن رابه عنوان یک الگوی درست در زندگی، قرار داد، این که چرا اکثریت افراد با کتاب بیگانه‌اند، باید پاسخ را در ریشه و هویت افراد جستجو کرد. 

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 20864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *