رئیس شورای شهر مهرستان عنوان کرد؛

لغو قرارداد شماری از پزشکان روستایی چالش این روزهای روستاییان مهرستانی

4 دی 1399 ساعت 8:15

محمد افشاری گفت: علی رغم تلاش های انجام شده در پرداخت به موقع حق الزحمه پرسنل حوزه بهداشت و درمان اما در آذرماه شاهد لغو قرار داد هفت پزشک روستایی در مهرستان بودیم.


محمد افشاری رئیس شورای شهر مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: علی رغم پیگیری های انجام شده‌  در خصوص  پرداخت به موقع حق الزحمه پرسنلی از جمله پزشکان توسط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اما به دلایل متعدد مربوط به شهرستان، با لغو قراداد هفت پزشک روستایی در آذر ماه مواجه بودیم.
 
وی افزود: هم اکنون تنها سه پزشک بیمه روستایی در شهرستان مشغول به خدمت هستند که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای روستائیان مناطق صعب العبور  و به خطر افتادن جانشان در جاده ها و بعضا از دست رفتن بیماران به دلیل فاصله طولانی تا مرکز درمانی شهرستان شده است.
 
رئیس شورای شهر مهرستان خواستار رفع این این معضل از سوی متولیان امر شد و ادامه داد: در حال حاضر مراکز جامع سلامت قادرآباد، چاهوک، مدحوک و ایرافشان پزشک ندارند که این امر مشکلاتی را با توجه به بحران کرونا و لزوم کاهش تردد در جامعه به وجود آورده است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر مرکز شهری بهرآباد، مرکز روستایی کهن شهر و مرکز روستایی دیهی هر کدام دارای یک پزشک هستند که به مردم منطقه خدمت می کنند.
 
رئیس شورای شهر مهرستان گفت: تعداد پزشکان مورد نیاز برای ویزیت در مراکز ۱۶ نفر است اما  در حال حاضر  سه پزشک در شهرستان مشغول به خدمات رسانی هستند لذا از مسئولین مربوطه انتظار می رود اهتمام ویژه جهت رفع این معضل که با سلامت مردم در ارتباط است، داشته باشند.
 
افشاری اذعان کرد: در حال حاضر مردم برای درمان به بیمارستان امید شهر مراجعه می کنند که فاصله دورترین نقطه تا مرکز شهرستان ۲۰۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 21394

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/21394/لغو-قرارداد-شماری-پزشکان-روستایی-چالش-این-روزهای-روستاییان-مهرستانی

شستون
  https://shastoon.ir