800
۰
فرمانده سپاه شهرستان سراوان:

شهید سلیمانی سمبل شجاعت و مقاومت / حاج قاسم یک شخصیت با ابعاد جهانی بود

احمد مالدار گفت: افزود: شخصیت شهید سلیمانی یک شخصیت با ابعاد جهانی بود و فقط ختم به منطقه و محور مقاومت نبود، وی فرمانده و نماد محور مقاومت بود اما عملکردش حوزه تاثیر جهانی داشت.
شهید سلیمانی سمبل شجاعت و مقاومت / حاج قاسم یک شخصیت با ابعاد جهانی بود
احمد مالدار فرمانده سپاه شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با اشاره به نقش شهید سلیمانی در شکل گیری و پیشرفت محور مقاومت، بیان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سردمدار انسجام محور مقاومت بود، وی در مبارزه با تروریسم در منطقه و سرکوب آن نقش بسزایی ایفا کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی به عنوان برجسته‌ترین فرمانده محور مقاومت پررنگ ترین نقش را در استحکام و تثبیت این محور داشته و همه اعضای محور مقاومت را علیه دشمن متحد و هماهنگ می کرد.

فرمانده سپاه شهرستان سراوان ادامه داد: مقاومتی که با هدایت سردار سلیمانی از لبنان تا سوریه، عراق، فلسطین و یمن شکل گرفت توطئه دشمن را برای تغییر جغرافیا و مرز کشورهای اسلامی و مستقل منطقه ناکام گذاشت و همین مسئله موجب شده تا دشمنان اسلام و در صدر آن آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال خلع سلاح این محور باشند.

مالدار اضافه کرد: به خاطر بیاورید وقتی سید حسن نصرالله پیروزی‌های لبنان را مدیون شهید سلیمانی دانست این شهید بزرگ علاوه بر تجربه و مهارت نظامی از هوش استراتژیک ویژه ا‌ی برخوردار بود دوشادوش شهید عماد مقنیه در جنگ‌های ۳۳ و ۲۲ روزه حضور داشت و نقش کلیدی در عملیات پیچیده در ناوچه صهیونیستی داشت، همین ویژگی سردار بود که موجب خشم صهیونیست ها شد و سالها به دنبال حذف و ترور وی بودند.

وی اذعان کرد: الگوسازی حضور مستمر شهید سلیمانی در میدان‌های نبرد و هدایت میدانی عملیات های مختلف برای مسئولان کشور؛ یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید سلیمانی خستگی‌ناپذیری در کار و در جبهه مقاومت بود وی در این صفت برای هر کس که او را می شناخت اسطوره بود.

 وی خاطر نشان کرد: از ویژگی های بارز دیگر شهید سلیمانی این بود که در زمان حیاتش در کنار مردم بود بالاخص در حوادث و بحران هایی که مردم با آن درگیر بودند در این بحران ها همچون یک سرباز ظاهر می‌شد و اقدام به کمک می‌کرد.

سردار سلیمانی شاخص و الگو در نظام اسلامی است

به گفته این مقام مسئول طبیعتاً هر مسئولی در این نظام اسلامی به ‌دنبال شاخص و الگو برای خود باشد می تواند به شخصیت شهید سلیمانی مراجعه کند چرا که وی شخصیت مدیریتی و فرماندهی اسلامی را در ورطه عمل اثبات کرد و تجلی اسلام ناب محمدی را در دنیا به نمایش گذاشت.

 مالدار تصریح کرد: ترس دشمنان از ایستادگی شهید و حذف وی به دلیل دست گرفتن ابتکار حمل و عدم سازش با طرح‌های پیشنهادی محور مقاومت برخلاف کسانی که در داخل حرف از سازش می‌زدند بود؛ شهید سلیمانی از زمان حضور در میادین نبرد حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس و کسب تجارب فراوان مجاهدت‌های بعد از آن تا لحظه شهادت، در لحظه لحظه عمر با برکت خود دشمنی دشمنان اسلام را با تک تک سلول های خود لمس و درک کرده بود.

 وی گفت: سردار سلیمانی از غضب دشمنان که در لشکرهای تا دندان مسلح آنان، رخ نمایی می کرد، در طول این سالیان درس آموخته بود و آن درس ایستادگی در مقابل ظالم و دفاع ازحق مظلوم بود. با دفاع همیشگی ازمظلومان تبدیل به پدری دلسوز برای مردم مظلوم منطقه و فرماندهی مقتدر و کابوس دشمنان شده بود. هر جا و هر کس که حرف از ایستادگی و مقاومت می زد مورد حمایت وی بود. شهید سلیمانی سمبل شجاعت و مقاومت بود و بهترین الگو برای مسئولین که چشم بر توانایی و دانش و استعداد داخلی بسته و چشم امیدشان به غرب دوخته شده و پیشرفت را در سازش و ذلت می‌بینند.

حاج قاسم بهترین الگوی جوانان

 فرمانده سپاه شهرستان سراوان ادامه داد: ضرورت شناساندن شهید به جوانان به عنوان الگوی ایمان، سخت‌کوشی، اخلاق، مسئولیت پذیری؛ در موضوع ضرورت شناساندن شهید سلیمانی به جوانان باید به این نکته اشاره کنم که برای تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی ما راهی جزء معرفی افرادی که نزدیکترین عملکرد به شاخص‌های انقلاب را داشته‌اند نداریم. 

مالدار با اشاره به اینکه قطعآ شهدا بهترین الگو برای نسل جوان کشور هستند تا باشناختن راه و روش و سیره و عملکرد آنان بتوانند در عرصه‌های مختلف این انقلاب نقش آفرینی کنند، ادامه داد: شهید سلیمانی عزیز هم از آن دسته از شهداست که یک الگوکامل از یک انسان متعالی به شمار می رود، وقتی برای جوانان صحبت از سخت‌کوشی، اخلاق، ایمان و مسئولیت پذیری می شود باید افرادی به عنوان الگوی عملی هم در اختیارشان قرار گیرد که شهید سلیمانی در این خصوص یک الگوکامل است.


شهید سلیمانی یک شخصیت با ابعاد جهانی بود

وی باتوجه به اهمیت شناساندن ابعاد مختلف شخصیت شهید به مردم آزاده جهان، افزود: شخصیت شهید سلیمانی یک شخصیت با ابعاد جهانی بود و فقط ختم به منطقه و محور مقاومت نبود. وی فرمانده و نماد محور مقاومت بود اما عملکردش حوزه تاثیر جهانی داشت. شهید سلیمانی محور وحدت امنیت در جهان شناخته می‌شد. قطعاً شناساندن افرادی با این منش و رفتار در ابعاد مختلف از جمله تاثیرات اجتماعی، تاثیرات فرهنگی و امنیتی می تواند نوید یک تحول و بیداری برای مردم آزاده جهان باشد.

به گفته این مقام مسئول در دنیایی که کشورها برای ثروت اندوزی و جاه طلبی وارد جنگ می شوند شناساندن فردی همچون قاسم سلیمانی که جان خود را برای دفاع از مظلوم مقابل ظالم کف دست گرفته بود پیامی را به مردم آزاده جهان مخابره می‌کند و آن این ا
ست که هیچ قدرتی جز قدرت خدا بقا ندارد و هر قدرتی که به خداوند قادر متصل نباشد محکوم به فناست.

مالدار با بیان اینکه مشاهده شد که چگونه تئوری دروغین و پوشالی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکست داد، اضافه کرد: یکی از دلایل تعالی شهید سلیمانی رابطه اش با ولایت بود کسی نیست که نداند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عاشق رهبر معظم انقلاب بود و بلا شک یکی از دلایل رشد و تعالی این شهید والا مقام تا این حد رابطه آش با ولایت است اهمیت ولایت فقیه در وصیت نامه شهید هم گویای همین مطلب است به نحوی که می‌توان آن را برجسته ترین فراز وصیت نامه شهید دانست.

وی تصریح کرد: از ولایت پذیری در زمان امام خمینی(ره) تا سربازی در زمان امام خامنه ای مدظله العالی از مظلومیت ولی فقیه گفتنش با درخواستش از علما و مراجع موثر در جامعه برای حمایت از ایشان هم نشان از عشق این شهید به ولایت فقیه دارد شهید سلیمانی در این وصیت نامه بسیار درس آموز است (حکیم مظلوم خامنه ای عزیز که جانم فدای او باد از اصول مراقبت کنید و اصول یعنی ولایت فقیه ) هر کدام از این کلمات و عبارات بخشی از تفکر شهید نسبت به ولایت فقیه را بیان می کند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 21452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *