800
۱
در گفت و گو با فرزند شهید مدافع حرم مطرح شد؛

شهادت در مسیر انقلاب؛ آرزوی شیعه و سنی/عشق به سردار دلها در قلب مردم بلوچ موج می زند

میلاد بامری با بیان این که شهادت در مسیر انقلاب؛ آرزوی شیعه و سنی است، گفت: عشق به سردار دلها در قلب مردم بلوچ موج می زند، به طور قطع نام و یاد آن بزرگ مرد در میان مردم این خطه ماندگار خواهد بود.
شهادت در مسیر انقلاب؛ آرزوی شیعه و سنی/عشق به سردار دلها در قلب مردم بلوچ موج می زند
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، این روزها که مزین شده به نام شهید حاج قاسم سلیمانی و "سردار دلها" زیباترین کلید واژه سرتیتر بسیاری از رسانه هاست، چه خوب است که یادی کنیم از شهدایی که با الگوگیری از شخصیت این شهید بزگوار در مسیر انقلاب و ولایت گام برداشتند و از ناگفته هایی بگوییم سرشار از عشق و ایثار...
 
ناگفته هایی درباره شخصیت هایی که شاید آن گونه که باید سراغ آن ها نرفته باشیم، شهدایی که خانه و کاشانه خود را رها کردند و با عشق به رهبری و اهل بیت (ع) برای دفاع از حرم و اسلام ناب محمدی راهی سوریه شدند.
 
همان هایی که سال ها آرزوی شهادت را در سر داشتند، بنابراین فرصت ها را غنیمت شمردند و عاشقانه پای در رکاب جهاد با دشمنان انسانیت و اسلام راستین گذاشتند، مردان استواری که اخلاص، ولایت ‌پذیری، شجاعت و زکاوت را با هم جمع و در نهایت به بهترین جایگاه یک انسان متعالی دست پیدا کردند.
 
بنابراین فرصت این روزها و همچنین هفته نقش دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان را غنیمت شمردیم و به سراغ خانواده شهید بلوچی رفتیم که آشنایی زیادی با مکتب شهید سلیمانی داشت و عشق به شهادت و رهبری در وجودش موج می زد، شهید اصغر بامری، دلاورمردی بود که با وجود مخالفت های زیاد، از هدفش دست نکشید و در نهایت به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت دست یافت.
 
پدرم عاشق شهادت بود
 
میلاد بامری، فرزند شهید مدافع حرم اصغر بامری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پدرم همیشه اخبار را دنبال می کرد، وقتی که با خبر شد که عاشقانی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در حال ثبت نام هستند، بنابراین وی نیز بی درنگ برای رهسپار شدن به سوریه به عنوان مدافع حرم اقدام کرد.
 
وی ادامه داد: 2 ماه که از اعزام پدرم به سوریه گذشت، یعنی سوم آذر ماه 94 خبر شهادتش را به ما دادند، این در حالی بود که بارها اسم پدرم را از لیست اعزامی ها خط می زدند، اما وی مجدانه و با اصرار زیاد پیگیر بود تا این که به هدفش رسید.
 
بامری اضافه کرد: یکی از عموهایم جانباز است و عموی دیگرم در جبهه دفاع مقدس به شهادت رسید و پدرم نیز در جبهه دفاع از حرم، وی برادر شهیدش را که در جنگ تحمیلی آسمانی شد، الگوی خود قرار داده بود و اشتیاق زیادی برای مقابله با دشمن و سرکوب کردن آنان داشت.
 
وی تصریح کرد: از آنجایی که خانواده پدرم یک شهید و یک جانباز را تقدیم انقلاب کرده بود، خیلی ها مانع رفتن وی به سوریه می شدند، اما پدرم نتوانست از علاقه اش دست بکشد، همیشه می گفت شهید می شوم در حالی که آن زمان ها خبری از سوریه نبود، اما رفت و شهید شد و به آرزوی دیرینه اش دست یافت.
 
بامری با بیان این که برخی دنیا را می دیدند، اما پدرم به عاقبت فکر می کرد و زیاد صدقه می داد، خیراندیشی و عاقبت بینی و حمایت از دیگران از ویژگی های بارز وی بود، افزود: چهار خواهر دارم که مسئولیتشان با من و مادرم است، اما بستگان خوبی داریم که همیشه حامی ما بوده اند، راستش این جا همه پشتیبان همدیگر هستند.

عشق و ارادت به سردار دلها
 
بامری با اشاره به مکتب شهید سلیمانی گفت: خانواده ما نسبت به شهید سلیمانی در زمان حیاتش احترام خاصی قائل بودند و در دلهایمان از شان و جایگاه ویژه ای برخوردار بود که بعد از شهادتش این عشق و ارادت عمیق تر شد، با شهادت سردار غمی عجیب سینه مان را فراگرفت، آن شهید بزگوار همچون دیگر نقاط ایران و فراتر از مرزها، در منطقه بلوچستان اقدام های زیادی در مسیر محرومیت زدایی و مقابله با دشمنان انجام داده بود که صحبت کردن درباره آن چندین جلسه را طلب می کند.
 
وی افزود: پدرم عرق خاصی به انقلاب و نظام، عشق به شهادت و آشنایی کاملی با شخصیت شهید سلیمانی داشت و به راه و منشش عشق می ورزید، در واقع ما مدیون خدمات و زحمات شهید سلیمانی هستیم و اگر توفیق باشد دوست دارم من هم راه ایشان را ادامه دهم.
 
فرزند شهید اصغر بامری اذعان کرد: شهید سلیمانی انسانی آزاده، ولایت‌پذیر، شجاع، مدیر، متواضع و حامی مردم بود و هر چه از شخصیت و زحمات آن شهید بگویم برای مردم بلوچ کم است.

قدر رهبر انقلاب را بدانید
 

وی با توصیه به مردم، گفت: قدر رهبر معظم انقلاب را بدانید، ایشان انسان بسیار دانایی نسبت به مسائل روز دنیا هستند، باید از تمام کلماتشان بهره برد و هر جمله شان را سرلوحه کار قرار داد.
 
بامری افزود: رهبری همیشه تاکید دارند که از ظرفیت جوانان انقلابی برای مدیریت و پیشبرد کشور استفاده شود، به راستی که با بهادادن به جوانان، ایران آینده روشنی خواهد داشت.
 
وی با تاکید بر این که اگر مانند دفاع مقدس کار را به جوانان بسپارند، ثمرات آن را خواهند دید، اذعان کرد: آن ها با زندگی در شرایط سخت این سال ها، بر خلاف خیلی ها که مدعی مدیریت هستند، نسبت به امور جامعه آگاه ترند.
 
میلاد بامری که 17 ساله و مشغول تحصیل است گفت: آرزو دارم در لباس معلمی به انقلاب خدمت کنم، رستگاری در دنیا و آخرت نیز از خواسته های قلبی ام است.

گفتنی است؛ شهید اصغر بامری که شغلش کشاورزی بود، شهریور ماه 58 دیده به جهان گشود و آذر ماه 94 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 21472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *