800
۰
رئیس اداره امور عشایری شهرستان سراوان:

پایبندی عشایر بلوچ به کشور با حضور در جبهه جنگ/کوچ نشینان درحال پاسداری و حراست از مرزهای ایران اسلامی هستند

سلمان قدوسی گفت: عشایر بلوچ با حضور در جبهه جنگ پایبندی خود به کشور و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند.
پایبندی عشایر بلوچ به کشور با حضور در جبهه جنگ/کوچ نشینان درحال پاسداری و حراست از مرزهای ایران اسلامی هستند
سلمان قدوسی رئیس اداره امور عشایری شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه ۹ دی در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران روز بصیرت نامگذاری شده یعنی روز میثاق امت با ولایت و همچنین ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید والامقام سردار سلیمانی، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن برای متوقف کردن انقلاب و نظام اسلامی جنگ ناجوانمردانه ای را به راه انداخت.

وی ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی همه اقشار مردم از سراسر کشور از اقوام، مذاهب و طوایف مختلف برای دفاع از میهن عزیز و نظام اسلامی رهسپار جبهه حق و باطل شدند.

رئیس اداره امور عشایری سراوان خاطر نشان کرد: قوم بلوچ را به عنوان یک ایل بزرگ می شناسیم که تشکیل شده است طوایف مختلف است این قوم از این خطه از کشور اسلامی برای دفاع از میهن اسلامی رهسپاره جبهه جنگ شدند.

قدوسی گفت: به محض آغاز جنگ این قوم نیز بر اساس آرمان هایی که داشتند و پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی که در برهه‌های مختلف وفاداری و عرق خود را به نظام و انقلاب ثابت کردند در جنگ حضور یافتند.

وی تصریح کرد: تقریباً چیزی حدود ۲۰۰ نفر از مردم بلوچ سراوان در دفاع مقدس حضور داشتند که۱۹ شهید، ۶۰ جانباز و ۲۴ آزاده از طوایف و عشایر بسیجی را تقدیم انقلاب کردند.

به گفته این مقام مسئول عشایر بلوچ‌ با حضور در جبهه جنگ پایبندی خود را به نظام در دفاع از میهن نشان دادند که بصیرت و دشمن شناسی عشایر از ابتدای انقلاب نسبت به دشمنی و بدخواهان نظام و ملت که به شیوه های مختلف در تلاش بودند تا مردم را از پای درآورند بر کسی پوشیده نیست.

قدوسی اذعان کرد: دشمنان انقلاب با اجیر کردن رژیم بعث عراق جنگی به راه انداختند که با دفاع جانانه ملت مواجه و به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با جنگ نظامی بر این ملت پیروز شود.

وی اضافه کرد: اما هم اینک با شیوه های مختلف شروع به راه اندازی جنگ نرم در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کردند اما با رهبری مدبرانه رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای و حضور آگاهانه و بصیرانه ملت شریف در همه عرصه ها در طول ۴۲ سال که می‌گذرد نیرنگ دشمنان نقش بر آب شده است.

رئیس اداره امور عشایری سراوان بیان کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه علیه ایران به خیال خود گمان می‌کرد با این شیوه می تواند میان ملت و نظام فاصله ایجاد بکند در واقع با فشار اقتصادی مردم نظام را رها می کنند اما ملت ایران با دشمن شناسی و بصیرت به خصوص جامعه عشایر با وجود برنامه های فرهنگی که توسط بسیج و سپاه و روحانیون انجام شده همواره پایبند نظام و انقلاب هستند.

قدوسی گفت: هم اکنون نیز بسیاری از عشایر که در بسیج عشایر عضویت دارند در دورترین نقاط کشور در حال پاسداری و حراست از مرزهای کشور هستند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 21484
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *