800
۰
کارشناس مسائل سیاسی:

ایران به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده است/ شکستن پرستیژ ابرقدرتی آمریکا با حمله جمهوری اسلامی به عین الاسد

سلطانعلی میر گفت: نفس کار حمله به پایگاه عین الاسد آمریکایی بسیار ارزشمند و دارای بعد سیاسی و نظامی بود که پرستیژ ابر قدرتی آمریکا درهم شکست.
ایران به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده است/ شکستن پرستیژ ابرقدرتی آمریکا با حمله جمهوری اسلامی به عین الاسد
سلطانعلی میر کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با شستون بیان کرد: پایگاه عین الاسد یکی از مهم ترین پایگاه های استراتژیک آمریکا بود و به دلیل اینکه فاصله زیادی با مرز ایران داشت آمریکایی ها تمامی امکانات و تجهیزات خود را به آنجا منتقل کرده و فکر نمی کردند که ایران این پایگاه را مورد هدف قرار دهد.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم و تا حمله ایران به عین الاسد سابقه نداشته که یک کشور به پایگاه های آمریکا رسماً حمله و اعلام کند، این موضوع از منظر پرستیژ بین المللی و اقتدار منطقه ای ایران حائز اهمیت بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پایگاه عین الاسد صدمات و لطمات زیادی را متحمل شد، ادامه داد: ایران پس اعلام رسمی که پایگاه عین الاسد آمریکا را مورد هدف قرار داده است، اعلام آمادگی برای مورد هجوم قرار دادن ۵۳ نقطه از پایگاه های منطقه ای آمریکا را کرد که با توجه به قابلیت نظامی، توان راهبردی و موشکی در منطقه حرف برای گفتن دارد.

میر اضافه کرد: ایران از یک کشور کوچک در یک منطقه خارج و به یک قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: توقیف برخی از کشتی ها، انهدام پهپاد آمریکایی، حمله به عین الاسد و حضور آزادانه کشتی های ایرانی در سواحل ونزوئلا و رفت و آمد در آب های آزاد حکایت از آن دارد که امروز آمریکا و قدرت های بزرگ توان مقابله با ایران را ندارند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه ایران در سراسر دنیا به عنوان قدرت منطقه ای و فرا منطقه ای ایفای نقش می کند، اذعان کرد: نفس کار حمله به پایگاه عین الاسد آمریکایی بسیار ارزشمند و دارای بعد سیاسی و نظامی بود که پرستیژ ابر قدرتی آمریکا درهم شکست.

میر بیان کرد: این تقابلات و نبردها ادامه خواهد داشت که نشان از افول ابرقدرتی آمریکا است پس باید به تدریج شاهد افول امپریالیسم غربی، لیبرالیسم و دموکراسی آمریکا در دنیا و منطقه باشیم.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 21570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *