800
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

نقش بی بدیل قم در شکل گیری مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی/ ۱۹ دی ماه آغاز جرقه سقوط رژیم منحوس پهلوی

حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری گفت:قیام ۱۹ دی در پی انتشار مقاله توهین آمیز به دستور شاه خائن علیه مرجع تقلید شیعیان منتشر شده بود به وقوع پیوست که جرقه و نقطه آغاز مبارزات برای درهم شکستن و سقوط رژیم منحوس پهلوی شد.
نقش بی بدیل قم در شکل گیری مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی/ ۱۹ دی ماه آغاز جرقه سقوط رژیم منحوس پهلوی
حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه ۱۹ دی ماه قیام خونین مردم قم یادآور حماسه بزرگ و با شکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد، بیان کرد: حوزه علمیه قم، روحانیت و شهر قم در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نقش به سزایی داشته است و این شهر را می توان مرکز اصلی هدایت کننده مردم در مبارزات علیه ظلم و جنایات رژیم شاهنشاهی دانست.

وی افزود: با تعطیلی بازار قم در صبح روز نوزدهم دی ماه مردم با عزمی راسخ و پولادین تلاش کردند تا نظام پوشالی رژیم پهلوی را از بین ببرند که رژیم شاهنشاهی مردمی که حتی در راهپیمایی شعار هم سر نمی دادند را مورد آماج گلوگه قرار داد اما مردم با شجاعانه مقاومت کردند.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در قیام ۱۹ دی ماه حضور تمامی اقشار مردم در میدان بود که در دفاع از مواضع امام خمینی (ره) و روحانیت به پا خواستند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: قیام ۱۹ دی در پی انتشار مقاله توهین آمیز به دستور شاه خائن علیه مرجع تقلید شیعیان منتشر شده بود به وقوع پیوست که جرقه و نقطه آغاز مبارزات برای درهم شکستن و سقوط رژیم منحوس پهلوی شد.

وی تصریح کرد: به دنبال به خاک و خون کشیده شدن مردم و روحانیون در ۱۹ دی ماه، مردم دیگر شهرها نیز به پا خواستن که می توان این روز نقطه عطف و شعله ور تر شدن مشعل مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی شد.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: امروز وظیفه داریم جلوه هایی از ایثار و فداکاری هایی که برای تشکیل انقلاب و حکومت اسلامی انجام شده را به نسل جدید معرفی کنیم چرا که بقای آینده انقلاب اسلامی در گرو انتقال تاریخ پر شکوه گذشته انقلاب به نسل آینده است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با اشاره به اینکه ۱۹ دی ماه پیروزی خون بر شمشیر است، اذعان کرد: در زمان کفر آلود رژیم پهلوی، مردم مقابل گلوله ها مقاومت کردند تا انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید که امروز وظیفه داریم ترویج گر آرمان های شهدای گلگون کفن ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام/
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب: 21587
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *