800
۰
مروری بر دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه حمایت از روستاییان سیستان و بلوچستان؛

پیش از انقلاب هیچ حمایتی از روستاییان نمی شد/ از خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا راه اندازی 117 تعاونی و فروشگاه در شرقی ترین نقطه ایران

قادر بخش بلوچ زاده رئیس اداره تعاون روستایی سراوان گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران هیچ حمایتی از روستاییان استان نمی شد اما اینک در حمایت از این اقشار جامعه اقدامات بی شماری انجام می شود.
پیش از انقلاب هیچ حمایتی از روستاییان نمی شد/ از خرید تضمینی محصولات کشاورزی تا راه اندازی 117 تعاونی و فروشگاه در شرقی ترین نقطه ایران
به گزارش شستون؛ خدمات رسانی و توجه به نیازهای روستاییان یکی از رسالت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب است که می توان ادعا کرد در این زمینه تحولات عظیمی رخ داده است.

در طول چهل و دو سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد نمی توان پیشرفت ها و توجه به زیرساخت ها به ویژه در حوزه روستایی را نادیده گرفت.

راه اندازی 117 تعاونی، تشکل و فروشگاه تعاون روستایی و ارایه خدمات به روستاییان در شرقی ترین نقطه ایران و در مناطق صعب العبور و کوهستانی سراوان می توان یکی از ادله ها برای ادعای تحول در حوزه روستایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی باشد.

در همین راستا قادر بخش بلوچ زاده رئیس اداره تعاون روستایی سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: مهم ترین وظیفه تعاون روستایی در چهل و دو سالی که از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد، حمایت، نظارت و هدایت از بخش کشاورزی با خرید تضمینی محصولات کشاورزی است که قبل از انقلاب این امر صورت نمی گرفت.

وی افزود: در دوران پهلوی هیچ گونه خرید تضمیمی و یا توافقی محصولات کشاورزی انجام نشده اما با پس از انقلاب در راستای حمایت از کشاورزان هرساله انجام می شود.

رئیس اداره تعاون روستایی سراوان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در سراوان یک اتحادیه تعاون روستایی، چهار شرکت تعاونی روستایی، هشت شرکت تعاونی کشاورزی، یک شرکت تعاونی تولید روستایی، یک نظام صنفی امورات کشاورزی، 51 فروشندگی مواد نفتی و سوختی و 51 فروشگاه مصرف تعاون روستایی تشکیل شده است.

بلوچ زاده با بیان اینکه هم اکنون 15 هزار و 765 نفر (خانوار) عضو تشکل های تعاون روستایی سراوان هستند، اذعان کرد: در  حوزه سراوان پنج انبار ذخیره محصولات، مواد و کالاهای مصرفی به ظرفیت 2 هزار و 750 تن  و 2 سردخانه به ظرفیت هزار و 200 وجود دارد.

وی گفت: در سال جاری این اداره اقدام به تهیه، تامین و توزیع 598 تن آرد خانه روستایی، 92 تن شکر، 25 تن برنج، 30 تن مرغ منجمدو 23 تن روغن خوراکی کرده است.

بلوچ زاده خرید 55 هزار کارتن مادر خرما با برند سراوان را از دیگر اقدامات این ادراه در راستای حمایت از تولید داخل و معرفی خرمای شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: امسال نیز 31 میلیون لیتر انواع مواد سوختی روستاییان از جمله نفت سفید خانگی و نفت گاز بخش کشاورزی تامین و توزیع شد که این اقدامات را می توان از توجه ویژه انقلاب اسلامی به حوزه کشاورزی و روستاییان دانست.
 
وی تهیه و تامین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی به مقدار ۲۴۰ تن کودهای فسفاته وازته، احداث ساختمان و تاسیسات فروشندگی های تعاونی روستایی، برگزاری مجامع عمومی شرکتها و اتحادیه تعاونی روستایی، حسابرسی از شرکت ها و اتحادیه تعاونی روستایی، برگزاری کلاس های آموزشی برای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره و اعضای شرکتهای تعاونی روستایی و صدور و تمدید پروانه فعالیت کشاورزی بهره برداران و کشاورزان را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 21800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *