800
۰
مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان:

معبر کوله بری میرجاوه بازگشایی شد/ امکان صادرات و واردات کالا بدون تعهدات ارزی برای پیله وران

مبین علی میر گفت: معبر کوله بری میرجاوه بعد از پنج ماه تعطیلی دیروز بازگشایی شد و از این پس پیله وران می توانند با استفاده از شرایط جدید و کارت های پیله وری اقدام به صادرات و واردات کالا بدون تعهدات ارزی کنند.
معبر کوله بری میرجاوه بازگشایی شد/ امکان صادرات و واردات کالا بدون تعهدات ارزی برای پیله وران
به گزارش شستون؛ مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: معبر کوله بری میرجاوه بعد از پنج ماه تعطیلی دیروز بازگشایی شد و از این پس پیله وران می توانند با استفاده از شرایط جدید و کارت های پیله وری اقدام به صادرات و واردات کالا کنند.

وی بیان کرد: با بازگشایی این معبر، قرار است کارخانه های داخلی از طریق کوله بران در بازارچه های مرزی اقدام به صادرات کالا کنند که با این روش تعهدات ارزی هم مشمول کوله بران نمی شود.

میر گفت: بازگشایی دروازه تجارت آزاد ایران و پاکستان برای تاجران دو سوی مرز اهمیت ویژه ای دارد، تجارت بدون مالیات در این محل براساس توافق نامه تجاری قدیمی میان ایران و پاکستان در سال ۱۹۵۱ انجام می‌شود که گشایش مجدد آن مورد استقبال بازرگانان محلی به ویژه مرزنشینان شده است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: موضوع گشایش این گذرگاه تجاری همواره در دستور کار مسئولان مرزی ایران و پاکستان بود و این گذرگاه برای فعالیت‌های تجاری به ویژه واردات کالاهای مورد نیاز مردم دو سوی مرز بازگشایی شد.

میر تصریح کرد: کوله بران و تجار خرده پا می توانند هشتصد و ده قلم کالا شامل اسپیلت، لوازم یدکی، لوازم صوتی و تصویری، چای و ...  را بدون پرداخت عوارض وارد کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت های ویژه مرز باید در شرایط تحریم مورد توجه قرار گیرد و برای استفاده از آن اقدام شود.

انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 21806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *