800
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

حضرت فاطمه‏(س) دست‏ پرورده مکتب وحى و تربیت‏ یافته حضرت محمد(ص)است/ الهام گیری زنان ایرانی در انقلاب از سیرت فاطمی برای یاریگری مدافعان حق

حجت اسلام و المسلمین حاتم بامری گفت: زنان قهرمان ملّت ما نیز در انقلاب اسلامى و دفاع مقدّس، با الهام از آن حضرت، یاریگر مدافعان حق و پشتیبانى کننده صحنه‏ هاى جهاد و مبارزان راه انقلاب بودند.
حضرت فاطمه‏(س) دست‏ پرورده مکتب وحى و تربیت‏ یافته حضرت محمد(ص)است/ الهام گیری زنان ایرانی در انقلاب از سیرت فاطمی برای یاریگری مدافعان حق
حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه بانوى بانوان، حضرت زهرا(س)، همچنان پس از گذشت قرن‌ها، براى همه بشریت به ویژه زنان و دختران الگو است، بیان کرد: روز ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) را به نام "روز زن" و "روز مادر" نامگذاری کردند تا همه زنان مسلمان و مادران نمونه، از فضایل و شایستگی‌هاى آن سرمشقِ خوبی‌ها، الگو بگیرند.
 
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) در حوزه اجتماعى، عبادى و سیاسى، اخلاق و معاشرت، تربیت و خانه‏دارى، عبادت و بندگى، علم و دین آموزشی سرمشق همه مسلمانان قرار دارد، افزود: حضرت فاطمه‏(س) بسیار شیفته عبادت و نیایش به درگاه الهى بود. از همه دل بریده بود و دلش پیوسته با پروردگارش بود.
 
این کارشناس مسائل مذهبی با توجه به اینکه تسبیحات حضرت زهرا(س) از برکات آن بانو است، ادامه داد: هر که در پى "سیرت فاطمى" باشد، باید در کنار تلاش‌هاى روزانه، اهل نیایش شبانه هم باشد و نماز و یاد خدا را در زندگى، سرمایه تقرّب به خدا قرار دهد.
 
حجت السلام و المسلمین بامری صداقت و صراحت لهجه و راستگویى را از دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) دانست و خاطر نشان کرد: ساده و با قناعت می‌زیست و دل از زرق و برق دنیا بریده بود،‌ آیین همسردارى را در خانه به خوبى مراعات می‌کرپ‌و در برخورد با دیگران مخصوصاً همسرش فروتنى داشت و براى رسیدن به مقامات بلند، سختی‌هاى زندگى را همراه با قناعت و مناعت تحمّل می کرد.
 
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه‏(س) دست‏ پرورده مکتب وحى و تربیت‏ یافته حضرت محمد(ص)است که عفاف و حجاب‏ از بارزترین جلوه‏هاى الگویى بانوى اسلام، زهراى اطهر(س) بود، اذعان کرد: پوشش از "نگاه حرام" و "چشم نامحرم"، هم مصونیتى براى بانوان پدید می آورد، هم جامعه را از تباهى و فساد باز می دارد، و هم نشانه آگاهى و بیدارى زن و پرهیز از تبدیل شدن به ابزار سودپرستى و کامجویى بولهوسان است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی احیاگرى و فرهنگ فداکارى و جانبازى در راه دین، کلید سعادت اجتماعى و رستگارى ابدى است که اولیاى دین، هم آموزگاران، هم مدافعان و هم احیاگران "خط جهاد" و "فرهنگ شهادت" بودند، گفت: حضرت زهرا(س) نیز، با سیره و رفتار خود، تلاش در زنده نگهداشتن این خط و فرهنگ داشت؛ حتى با برنامه‏هاى عبادى و ذکر و دعا و زیارت، به پاسدارى از آرمان‌هاى شهدا می پرداخت.
 
حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: زنان قهرمان ملّت ما نیز در انقلاب اسلامى و دفاع مقدّس، با الهام از آن حضرت، یاریگر مدافعان حق و پشتیبانى کننده صحنه‏ هاى جهاد و مبارزان راه انقلاب بودند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 21832
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *