800
۰
یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد:

اشتیاق امام موسی کاظم (ع) برای عبادت شبانه/ امام موسی (ع) نماد فضائل و صفات اخلاقی بود

حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری گفت:امام کاظم (ع) فروبنده خشم بود، با مردم مهربان و پرعطوفت بود، برای حل مشکل مردم به ویژه مساکین و فقرا از هیچ کوششی دریغ نمی کرد، برای عبادت شبانه اشتیاق فراوان داشت.
اشتیاق امام موسی کاظم (ع) برای عبادت شبانه/ امام موسی (ع) نماد فضائل و صفات اخلاقی بود
حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه امام موسی بن جعفر (ع)، هفتمین امام شیعیان است، بیان کرد: دوران امامت امام موسی کاظم (ع) با خلافت خلفای عباسی بود  که چندین بار امام را دستگیر، زندانی و مورد شکنجه قرار دادند.

وی با بیان اینکه امام کاظم (ع)  به "باب الحوائج" معروف است، گفت: از ویژگی های این امام همام می توان به زهد، تقوا، سخت کوشی و عبادت اشاره کرد که القاب وی کاظم، صالح، امین و صابر و به عبد صالح نیز شناخته می شد.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام کاظم (ع) فروبنده خشم بود، با مردم مهربان و پرعطوفت بود، برای حل مشکل مردم به ویژه مساکین و فقرا از هیچ کوششی دریغ نمی کرد، برای عبادت شبانه اشتیاق فراوان داشت.

حجت الاسلام و المسلمین بامری با بیان اینکه امام کاظم (ع) تمامی فضائل، مکارم و صفات اخلاقی را مانند دیگر پیشوایان دینی و مذهبی دارا بود، اضافه کرد:حضرت در عبادت خداوند متعال به گونه ای بود که مردم مدینه به وی لقب 
زین المتهجدین را داده بودند.

وی خاطر نشان کرد: امام موسی کاظم (ع) در واپسین روزهای ماه رجب در زندان های خلفای عباسی به دستور هارون الرشید مسموم و سپس به شهادت رسید.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 22098
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *