800
۰
مسئول سازمان انتقال خون سراوان خبر داد؛

کاهش ذخایر خونی در سراوان/ 550 بیمار تالاسمی چشم انتظار اهداکنندگان زندگی

عبدالصبور شهلی بر از کاهش اهدا کنندگان خون و ذخایر خونی در حوزه سراوان بزرگ خبر داد.
کاهش ذخایر خونی در سراوان/ 550 بیمار تالاسمی چشم انتظار اهداکنندگان زندگی
عبدالصبور شهلی بر مسئول سازمان انتقال خون و فرآورده های خونی سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا و سفرهای نوروزی و همچنین افزایش مصدومان تصادفات جاده ای ذخایر خونی در شهرستان سراوان در وضعیت بحران قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه نیازمند اهدای تمام گروه های خونی هستیم، از کاهش شدید اهدای خون میان اهداکنندگان و ذخایر خونی شهرستانی خبر داد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه سراوان بزرگ که شامل شهرستان های سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان است حدود 550 بیمار تالاسمی وجود دارد که این تعداد در ماه 800 واحد خون و بیمارستان نیز 400 واحد خون در ماه مصرف می کند که درواقع می توان گفت میزان اهدای خون در سراوان بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است.

شهلی بر خاطر نشان کرد: جهت رفاه حال شهروندان در ماه مبارک رمضان سه روز آخر هر هفته و از ساعت 20 تا 23 سازمان انتقال خون جهت ارائه خدمات به شهروندان فعال است.
 
وی گفت: پایگاه انتقال خون شهرستان شنبه هفته آینده از ساعت 8 صبح تا 11 ظهر در سازمان هلال احمر سوران و دوشنبه از ساعت 8 صبح در مهرستان مستقر خواهد بود لذا از همه مردم تقاضا می شود جهت اهدای خون به بیماران نیازمند همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
 
 
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 22269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *